Bulevardul Magheru din București ocupă locul 19 într-un clasament al celor mai scumpe 25 de artere comerciale din Europa, întocmit de firma de consultanță imobiliară Jones Lang LaSalle (JLL) pe baza valorii chiriilor din diferite orașe europene. Chiria spațiilor comerciale amplasate pe bulevardul bucureștean era estimată de JLL la sfârșitul primului semestru la 1.500 de euro pe metru pătrat pe an, nivel care depășea costul de închiriere de pe cea mai scumpă arteră din Stockholm – Biblioteksgatan, de 1.419 euro pe metru pătrat pe an și din Lisabona – Chiado, de 1.200 de euro pe metru pătrat pe an, potrivit primei ediții a raportului Prime High Streets Europe realizat de Jones Lang LaSalle.
De asemenea, și în capitala Finlandei – Helsinki, pe Aleksanterinkatu, chiriile sunt inferioare celor de pe Magheru, situându-se la un nivel anual de 1.188 euro/mp.
Alte artere care se află în urma bulevardului bucureștean ca nivel al chiriilor spațiilor comerciale sunt Nowy Świat, din Varșovia – 1.080 euro/mp/an, Elizabetes district din Riga – 720 euro/mp/lună, Gedimino Av. din Vilnius – 720 de euro/mp/lună.
Parisul ocupă prima poziție în clasamentul JLL, cu un nivel al chiriilor de 7.360 de euro pe metru pătrat/an, înregistrat pe Champs Elysees. Capitala Franței este urmată de Moscova, unde pe Stoleshnikov Lane chiriile se ridică la 7.035 de euro, și de Londra, unde pe New Bond Street costul de închiriere este de 6.762 de euro.
Din regiunea Europei Centrale, Bucureștiul este depășit doar de Praga, cu Na Prikope, și de Budapesta cu Vaci Street, unde chiria spațiilor de retail este de 1.800 euro/mp/an.
Față de nivelul din perioada similară a anului trecut, chiriile spațiilor comerciale de pe Bulevardul Magheru au crescut cu 13,6%, tendința ascendentă fiind specifică majorității piețelor luate în calcul în clasament.
Google a renunțat la acordul cu Yahoo!
Google a renunțat la acordul cu Yahoo! vizând un parteneriat în domeniul publicității online, ca urmare a opoziției autorităților americane antitrust, a declarat, miercuri, David Drummond, directorul companiei pe probleme juridice.
„După patru luni de analiză, inclusiv discuții privind variante de schimbări, este clar că autoritățile de reglementare și o parte a companiilor de publicitate sunt, în continuare, îngrijorați privind acordul”, a afirmat Drummond într-un post pe blogul personal.
Departamentul Justiției din SUA a anunțat, miercuri, că a notificat compania Google că intenționează să inițieze un proces pentru a bloca acordul pe motiv că încalcă legile concurenței.
Conducerea Yahoo! a precizat, într-un comunicat, că este „dezamăgită că Google a ales să renunțe la acord și nu să-l apere în justiție”.
Cele două companii, cele mai mari din industria căutării pe Internet, au anunțat acordul de parteneriat în iunie, însă au întârziat implementarea acestuia pentru a permite Departamentului Justiției din SUA să verifice dacă încalcă reglementările antitrust.
„Suntem bineînțeles dezamăgiți că înțelegerea nu se va materializa”, a spus el.
Google și Yahoo! controlează împreună aproximativ 80% din piața căutărilor pe Internet, potrivit unui studiu realizat în luna august de scompania comScore Inc.
Prin cedarea de spațiu publicitar companiei Google, veniturile Yahoo! ar putea să urce cu 250-450 milioane de dolari în primul an de la încheierea contractului, au anunțat în iunie cele două părți.