Făcând un drum până în Germania, mi-am adus aminte de dorința prefectului Orest Onofrei de a schimba numele județului nostru în Bukovina. Prefectul susține de multă vreme că Bukovina este un brand cunoscut, cel puțin în Europa, și că este păcat să nu profităm de pe urma acestuia. În opinia domnului Onofrei, rebotezarea județului ar atrage turiști și investitori. Numai că, din nefericire, am ajunge în situația în care pe-afară ar fi vopsit gardul, iar înăuntru ar fi leopardul. De fapt, nu un leopard, ci un cal jigărit, din ăla de care au rromii și pe care-l bat cu biciul ca să nu întârzie la ei la serviciu, adică la spital, la poliție sau la bancă.
În gara din Frankfurt trenurile vin și pleacă din și în toate direcțiile cam din jumătate în jumătate de oră. Peste tot sunt funcționari care te ajută să-ți iei bilet de la automat, care-ți scot la imprimantă lista cu trenurile care te interesează și care-ți explică cum poți ajunge la stadion, la hotel sau la ecranul uriaș amplasat în mijlocul fluviului care traversează marele oraș. În fața gării este amplasată o scenă pe care evoluează, non-stop, fel de fel de trupe. Tot acolo sunt stații de autobuz, de tramvai și de taxi. Străzile sunt impecabile. Dar, cu toate acestea, din loc în loc, se reasfaltează și se montează alte dale de piatră. În această perioadă, în Frankfurt au fost amenajate puncte de informare pentru turiști. Terasele au meniuri pregătite special pentru Cupa Mondială. În toate reclamele de pe panourile publicitare și din vitrinele magazinelor apar numai imagini cu fotbaliști sau cu culorile țărilor participante la turneul final. Fotbalul face reclamă la mașini, la telefoane mobile, la echipament sportiv, la dulciuri, la băuturi răcoritoare, la tot. Și bineînțeles fotbalul îi face reclamă fotbalului și Germaniei. Dar, nemții, cât sunt ei de nemți, mai și greșesc. De exemplu, pe niște panouri uriașe apare „Dințosul”, iar sub imaginea lui scrie: „El face mingea să zâmbească”. Corect ar fi fost: „El face mingea să se prăpădească de râs”. Însă în cazul lui Ronaldhino nemții n-au decât vina că s-au lăsat influențați de mass-media internațională care l-a „umflat” artificial pe cel mai slab jucător al Braziliei de la acest Campionat Mondial. În altă reclamă se spune: „Noi (nemții – n.a.) suntem la minge”. La cum sunt gândite și așezate lucrurile în Germania, sloganul este cât se poate de adevărat. Totul este atât de bine pus la punct încât Germania ar putea și ar merita ca, de-acum încolo, să organizeze toate turneele finale, la toate sporturile existente pe fața pământului. Cum au fost în stare să facă în câteva luni stadioane ultramoderne, când va trebui, nemții vor reuși să facă și zeci de patinoare, sute de terenuri de golf și mii de pârtii de schi.
Am plecat de la brandul „Bukovina” și iată că am ajuns la brandul „Frankfurt”. Între cele două există doar două puncte de legătură: amândouă conțin litera „k” și atât județul Bukovina cât și orașul Frankfurt au aeroport internațional.