Bugatti Galibier va fi o limuzină de Cartea Recordurilor



Bugatti Galibier
Bugatti Galibier

Bugatti nu putea să ignore tendințele fierbinți care au pus stăpânire pe majoritatea constructorilor de lux. Marca franceză este pregătită să lanseze peste câțiva ani un sedan cu linii de coupe derivat din conceptul Galibier 16C.
Potrivit unui oficial al companiei franceze, noul model va fi mai scump decât arhicunoscutul Veyron, datorită unor dotări de lux ce se vor regăsi doar pe Galibier. Deși mai sunt patru ani până la producția de serie a sedanului, prețul de lansare estimat este de 1,35 milioane de euro fără taxe. Prețul va face din viitoarea mașină o mașină demnă de Cartea Recordurilor. La acești bani Galibier va valora cât patru limuzine Rolls-Royce Phantom la un loc. Modelul francez va depăși ca prețpână și mașina de serviciu a președintelui Obama, un Cadillac de 1,2 milioane de dolari.
Galibier va fi prima berlina de lux Bugatti, constructor exclusivist orientat doar pe sportive de două locuri.
În mare parte va prelua ingredientele conceptului 16C. Modelul de serie va dispune de un șasiu și o caroserie cu o compoziție din fibră de carbon și aluminiu, materiale care ajută la creșterea rigidității, la reducerea semnificativă a greutății și implicit a consumului.
Chiar dacă împrumută elemente de design și motorizarea W16, limuzina Bugatti nu este nici pe departe la fel de extremă ca Veyron. Propulsorul este ceva mai „cuminte” având „doar” 800 de cai putere, față de 1001 cât deține Veyron.
Imensele resurse ale agregatului cu o cilindree de 8.0 litri sunt repartizate ambelor punți prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală.
Cuplat la o cutie automată cu opt rapoarte și convertor de cuplu, Galibier 16C devine astfel al treilea model din lume, după Lexus LS 600 și BMW 760i, echipat cu o astfel de transmisie.
Cutia de viteze care face legătura între roți și motor trebuie să facă față accelerațiilor extrem de agresive, în timp ce frânele din carbon ceramic au datoria să oprească eficient și la timp luxosul automobil ce cântărește două tone. Prototipul atinge o viteză maximă de 352 km/h, cu 56 mai puțin decât Veyron.
În schimb, la capitolul spațiu interior Galibier 16C, cu cei peste 5 metri lungime, surclasează net super-sportivul coupe.


Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier
Bugatti Galibier