Bugatti dezvăluie Galibier 16C, prima limuzină după 70 de ani



Bugatti Galibier 16C Concept
Bugatti Galibier 16C Concept

Bugatti nu putea să ignore tendințele fierbinți care au pus stăpânire pe majoritatea constructorilor de lux. Iar acest amănunt este subliniat de conceptul Galibier 16C, ce are foarte mari șanse să ajungă în producția de serie.
Modelul este primul sedan din ultimele șapte decenii în care Bugatti s-a orientat exclusiv asupra versiunilor cu două locuri. Acesta beneficiază de un șasiu și o caroserie cu o compoziție din fibră de carbon și aluminiu care ajută la creșterea rigidității și reducerea semnificativă a greutății și implicit a consumului. Chiar dacă împrumută elemente de design și motorizarea W16, limuzina Bugatti nu este nici pe departe la fel de extremă ca Veyron. Propulsorul este ceva mai „cuminte” având „doar” 800 de cai putere față de 1001 cât deține Veyron.
Imensele resurse ale agregatului cu o cilindree de 8.0 litri sunt repartizate ambelor punți prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală. Cuplat la o cutie automată cu opt rapoarte și convertor de cuplu, Galibier 16C devine astfel al treilea model din lume, după Lexus LS600 și BMW 760i, echipat cu o astfel de transmisie. Cutia de viteze care face legătura între roți și motor trebuie să facă față accelerațiilor extrem de agresive, în timp ce frânele din carbon ceramic au datoria să oprească eficient și la timp luxosul automobil ce cântărește două tone. Prototipul atinge o viteză maximă de 352 km/h, cu 56 mai puțin decât Veyron. În schimb, la capitolul spațiu interior Galibier 16C cu cei peste 5 metri lungime surclasează net super-sportivul coupe. Bugatti estimează că 2013 va putea începe producția versiunii de serie ce va costa peste 1,3 milioane de euro.


Bugatti Galibier 16C Concept
Bugatti Galibier 16C Concept
Bugatti Galibier 16C Concept
Bugatti Galibier 16C Concept
Bugatti Galibier 16C Concept
Bugatti Galibier 16C Concept
Bugatti Galibier 16C Concept
Bugatti Galibier 16C Concept