Bucovineanca Ilinca Tudorici, educator parental și ghid educațional, și-a lansat prima carte, ,,Încredere, empatie și libertate. Fundamentele unei educații timpurii autentice”, joi, 4 septembrie 2025, la Biblioteca Municipală Câmpulung Moldovenesc – Sala de Lectură.
Este vorba de o carte despre copii și pentru copii, dar scrisă pentru adulții din viața lor (educatori, învățători, părinți, bunici), cei care au puterea de a construi o copilărie plină de sens. Îmbinând pedagogia Montessori cu teoria inteligențelor multiple, lucrarea oferă inspirație, activități practice și repere clare pentru a-i ajuta pe cei mici să crească în siguranță emoțională, respect și libertate. Această carte este, în esență, o invitație la a privi copilul cu mai multă încredere, empatie și libertate, după cum a apreciat și gazda evenimentului, Nicoleta Bogoș, managerul Bibliotecii Municipale Câmpulung Moldovenesc. Invitat special a fost psihoterapeutul Loredana Balan – Clinica ALIAT Suceava.
Toate discuțiile din cadrul evenimentului au avut rolul de a împărtăși, împreună, „bucuria și puterea de a construi o copilărie plină de sens, micuților din viețile noastre”.

Ilinca Tudorici este profesor pentru învățământul preșcolar, formator și educator parental certificat Circle of Security, cu o experiență de peste cinci ani în educația timpurie. Parcursul ei profesional este ghidat de pasiunea pentru educația timpurie și de dorința de a construi medii de învățare în care autonomia, empatia și gândirea critică se dezvoltă firesc încă din primii ani de viață. Ea integrează în activitatea ei principii din pedagogiile alternative Montessori, Waldorf și Reggio Emilia, pe care le armonizează cu metode tradiționale, pentru a crea experiențe educaționale autentice și relevante.
„Colaborez cu cadre didactice și instituții educaționale pentru a proiecta programe și activități centrate pe copil, cu accent pe dezvoltarea senzorială, inteligența emoțională și valorile sociale. De asemenea, susțin ateliere și sesiuni de formare dedicate educatorilor care își doresc să transforme practica educațională prin joc, reflecție și abordări inovatoare. Am absolvit două programe de licență – în Pedagogie și în Învățământul Preșcolar și Primar – un master în Management Curricular și sunt, în prezent, doctorandă în Științele Educației. Pasionată de învățarea continuă și de educația incluzivă, cred cu tărie că fiecare copil și fiecare educator merită să crească în încredere, empatie și bucurie”, a spus Ilinca Tudorici.
