Brilliance și-a făcut curaj și a venit cu fruntea sus la Geneva, după ce a băgat spaima în europeni.
De vină sunt câteva modele care au obținut rezultate catastrofale la testele de impact realizate de Euro Ncap, situație care nu pare să fi blocat defel accesul mărcii chineze pe piețele bătrânului continent.
Ediția din acest an a Salonului Auto de la Geneva a fost gazda a două debuturi așezate la extreme, unul la superlativ, pentru brandul japonez Infiniti, și altul modest, al brandului Brilliance.
Producătorul chinez va arunca în luptă trei modele la mare căutare pe continentul nostru: o compactă din clasa supermini, denumită BS2, un coupe sportiv, botezat BC3, și un sedan, intitulat BS6.
Toată gama va fi fabricată în China la uzina Shenyang, situată în apropierea graniței cu Coreea de Nord și va fi livrată prin intermediul unei rețele proprii de concesionari.
Pentru început, vor fi vizate Germania, Italia, Spania și Benelux, după care vor urma piețele din regiunea centrală și răsăriteană.
Brilliance dă asigurări că mașinile sale, „special concepute pentru Europa și SUA”, vor respecta normele de siguranță și poluare aflate în vigoare, promisiune care până acum nu a fost respectată, după ce 11 cluburi auto de pe întreg cuprinsul ținutului european au acordat punctaje foarte mici la testele de siguranță.
Cât privește mașinile cu care vor să ne farmece chinezii, aflăm că ele sunt concepute în proporție de 100% în țara de origine. Toate modelele vor fi propulsate de unități pe benzină, cel mai puternic agregat fiind motorul turbo de 1.8 litri de 170 de cai putere, instalat pe BC3, ce poate atinge o viteză maximă de 220 de kilometri pe oră și realiza un demaraj sub 10 secunde. Chinezii de la Brilliance spun că ținta lor reprezintă modelele premium germane, asiaticii anunțând un target de vânzări de 100.000 de unități pe an.
Prețul „bijuteriilor” chineze începe de la 16.000 de euro pentru BC3 și 21.000 de euro pentru BS6.