Brandul turistic al României, prezentat la New York



Identitatea vizuală a brandului turistic al României a fost prezentată, miercuri, la New York, în cadrul unui eveniment care a reunit profesioniști din industria turismului și jurnaliști americani, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Diversitatea geografică, relieful cu atracțiile naturale, cultura și tradițiile populare încă active, vinurile românești, originea latină și nu în ultimul rând mitul Dracula, au fost punctele menționate în cadrul prezentării făcute de Simion Alb, directorul Biroului Național de Turism al României de la New York.
„Suntem încă o țară foarte rurală, dar acesta poate fi un atu”, a subliniat el.
Reprezentantul român a explicat cu această ocazie și semnificația noului logo turistic al României, care va fi o componentă importantă a campaniilor de promovare turistică în viitor:
„Scrisul de mână dorește să exprime autenticitate, ospitalitate și veselie, forma literelor dorește să simbolizeze relieful muntos-deluros, frunza verde semnificã rezervațiile naturale, iar linia albastră este pentru Dunăre și râurile cu care România este binecuvântatã. Iar accentul de pe litera «a» vrea să exprime unicitatea și să facă trimitere la litoralul Mării Negre”, a spus Simion Alb.
„Prin lansarea acestui brand începem campania de promovare a turismului românesc, pe cele șase produse principale dintre care primul este turismul cultural, iar celelalte sunt legate de natură: turism de aventură, eco-turism, agro-turism, turism balnear și city break-urile”, a declarat pentru MEDIAFAX Sorin Muntean, coordonatorul proiectului de brand turistic România, prezent la eveniment.
Șeful biroului românesc de turism s-a referit și la o campanie mai largă de promovare pe care Ministerul de resort din România intenționează să o desfășoare anul viitor.
„Am dorit să introducem publicului american prin intermediul mass-media și profesioniștilor din turism noua identitate vizuală a României, în condițiile în care în 2011 vom pregăti o campanie de publicitate în Statele Unite și Canada”, a declarat Simion Alb, la finalul prezentării.
„Chiar dacă numărul turiștilor din aceste două țări care vin în prezent în România este mai mic decât al celor din țări ca Germania și Italia, americanii și canadienii cheltuiesc mai mult, de aceea sunt importanți pentru Românie și sperăm să avem în continuare resurse pentru a putea derula campanii de reclama”, a adăugat el.
Și reprezentantul Comisiei Europene de Turism (European Travel Commission), Jan Rudomina, a apreciat importanța pieței americane.
„Statele Unite se întind pe un continent întreg și nu putem avea o singură rețetă de promovare a turismului european, pentru că nu este o singură piață, sunt diverse piețe, de aceea am considerat că cea mai bună abordare a acestor piețe este să avem relații foarte bune cu presa, iar presa să preia mesajul și să-l transmită mai departe în primul rând industriei de turism, și apoi consumatorilor. Indiferent de criza economică, americanii sunt obișnuiți să călătorească și vor continua să călătorească, iar țările est-europene precum Polonia sau România pot fi destinații mai ieftine și deci pot chiar beneficia de pe urma acestor noi condiții economice”, a declarat reprezentantul european.
Participanții și-au exprimat opinia și despre logo-ul prin care România intenționează să-și promoveze imaginea.
„Logo-ul de țară este foarte important în turism și cred că modul în care România se exprimă prin acest logo este foarte sugestiv, pentru că o persoană avizată știe că ceea ce vede reprezintă de fapt geografia României. Acum însă, urmează adevărată provocare pentru reprezentanții României, să promoveze cu adevărat ceea ce se vede în logo”, a apreciat Jonathan Rekedal, din cadrul departamentului Technology Advertising al New York Times, prezent la întâlnirea de miercuri.
Conceput sub forma unui forum de promovare a călătoriilor în țările europene, Visit Europe Media Exchange este o inițiativă a Comisiei Europene de Turism (European Travel Commission), prin care birourile naționale ale țărilor membre UE au ocazia să se întâlnească într-o singură zi cu reprezentanți ai presei de pe continentul nord-american.
„Este ca un fel de speed-dating, fiecare birou își prezintă țara într-o scurtă introducere, iar reprezentanții media au ocazia să stabilească contacte și eventual să urmărească în continuare, în funcție de interes, destinația respectivă”, a spus Neil Martin, managerul evenimentului.
Anul acesta, orașele alese ca țintă de organizatori pentru desfășurarea forumului au fost Hollywood (Florida), New York și Toronto (Canada). La New York, peste 30 de agenții naționale, printre care și Biroul Național de Turism al României și-au expus oferta pe parcursul zilei de miercuri, în fața a peste 100 de reprezentanți media, la Hotelul Waldorf Astoria.