Luptă în instanțe

Brandul „Hai în Bucovina!”, la un pas de a fi înregistrat de un om politic sucevean



Poarta „Hai în Bucovina!”
Poarta „Hai în Bucovina!”

Cunoscutul brand turistic „Hai în Bucovina!”, utilizat de multă vreme atât de autoritățile județului Suceava, cât și de agenți economici sau persoane care promovează zona, inclusiv în mediul online, a fost la un pas de a fi înregistrat la OSIM de un om politic sucevean, care apoi ar fi putut solicita bani pentru orice utilizare a acestuia, indiferent de scop, atât autorităților județene sau locale, cât și agenților economici.
Cel care a vrut să își însușească acest brand este fostul viceprimar al orașului Câmpulung Moldovenesc, Silviu Robciuc, care a deținut această funcție publică în perioada 2012 – 2015. La alegerile din 2020 Silviu Robciuc a fost candidat din partea Pro România la primăria orașului turistic de la poalele Rarăului. Demersul său pentru înregistrarea la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) a mărcii „Hai în Bucovina!” a început între cele două perioade, în 2018.
Față de cererea lui Silviu Robciuc au depus contestație Consiliul Județean și o firmă, iar OSIM a respins cererea de înregistrare a mărcii.
Fostul viceprimar a contestat decizia OSIM, dar contestația a fost respinsă.
Fără să renunțe, Silviu Robciuc a dat OSIM în judecată, cerându-le judecătorilor să oblige Oficiul să înregistreze pe numele său marca „Hai în Bucovina”. În primă instanță, procesul s-a judecat la Tribunalul București, unde Robciuc a pierdut. Atunci, el a contestat sentința Tribunalului București la Curtea de Apel București.
În cele din urmă, Curtea de Apel București a pronunțat sentința finală în lupta pentru obținerea brandului „Hai în Bucovina!”. Conform cotidianului Adevărul, sentința Tribunalului București a fost menținută, fiind respinsă definitiv cererea lui Robciuc de înregistrare a mărcii „Hai în Bucovina!”.
Fostul viceprimar acuză implicarea politicului în actul de justiție
„Eu zic că a fost influență politică în acea decizie”, a spus Silviu Robciuc pentru Adevărul, referindu-se la decizia OSIM de a-i refuza înregistrarea mărcii „Hai în Bucovina!”.
„Am fost primul care am făcut demersuri să o înregistrez și imediat după ce s-a băgat Consiliul Județean, prin influență politică mi s-a refuzat înregistrarea mărcii. Eu am o firmă de taxi. Societatea mea se numește SC Alpin Bucovina. Toată chestia asta cu ‹Hai în Bucovina!› a început de la Câmpulung Moldovenesc, de unde sunt eu. Cei de la OSIM au spus că nu este o marcă distinctivă”, a declarat Silviu Robciuc.
Ca urmare a deciziei instanțelor de judecată, sloganul „Hai în Bucovina!” poate fi folosit de oricine, fără restricții sau costuri.


Silviu Robciuc, fost viceprimar în Câmpulung Moldovenesc, a încercat înregistrarea mărcii „Hai în Bucovina!” încă din 2018
Silviu Robciuc, fost viceprimar în Câmpulung Moldovenesc, a încercat înregistrarea mărcii „Hai în Bucovina!” încă din 2018
Poarta „Hai în Bucovina!”
Poarta „Hai în Bucovina!”


Recomandări

Mesopotamia, brand sucevean, a atins performanțe financiare remarcabile în 2024. Locația cu numărul 2 din Suceava va fi un flagship store amplasat în zona Areni

Mesopotamia, brand sucevean, a atins performanțe financiare remarcabile în 2024. Locația cu numărul 2 din Suceava va fi un flagship store amplasat în zona Areni
Mesopotamia, brand sucevean, a atins performanțe financiare remarcabile în 2024. Locația cu numărul 2 din Suceava va fi un flagship store amplasat în zona Areni