Borbely: Avocatul general de la CJUE a confirmat că taxa auto este în spiritul a ceea ce face UE



Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, i-a avertizat, joi, pe cei care vor să mai conteste în instanță taxa auto că avocatul general de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene a confirmat că taxa auto este în spiritul a ceea ce face Uniunea Europeană.
Ministrul Laszlo Borbely a precizat că o parte dintre cei care au dat în judecată Ministerul Mediului pentru taxa auto au câștigat în instanță, instituția făcând însă recurs.
În opinia demnitarului, taxa auto este corectă pentru că poluatorul trebuie să plătească, iar valul de nemulțumiri a fost creat și de „campaniile făcute de avocați”.
„Pentru cei care vor să mai vină cu procese am o veste proastă: au fost complete de judecată care au cerut opinia avocatului general UE, care spune că taxa auto este ok și în spiritul a ceea ce face UE. Sper să fie un precedent această decizie”, a adăugat Laszlo Borbely.
Ministerul Mediului a precizat că din prima concluzie a avocatului general rezultă că instanțele naționale care au admis cererile de restituire a taxei pe poluare pentru autovehicule întemeiat pe o așa-zisă discriminare a legii române au greșit, întrucât aceasta este conformă cu articolul 110 TFUE și nu reprezintă o măsură discriminatorie.
O altă concluzie a avocatului general a vizat valoarea reziduală a taxei pe poluare în legislația românească.
„Și din această concluzie rezultă compatibilitatea taxei pe poluare cu articolul 110 TFUE, deoarece cuantumul taxei aplicate unui vehicul de ocazie importat nu depășește cuantumul rezidual al taxei inclus în prețul de vânzare al unui vehicul de ocazie echivalent, care a fost supus taxei atunci când a fost înmatriculat prima dată ca vehicul nou”, se arată în precizările ministerului.
Totodată, avocatul general ar fi confirmat că legea românească întrunește cerințele de compatibilitate cu norma europeană, grila de depreciere prevăzută în legislația privind taxa de poluare pentru autovehicule cuprinzând și rulajul mediu anual, starea generală standard și dotarea.
Laszlo Borbely a adăugat că în 2010 au fost vândute 105.000 mașini noi și 230.000 de mașini second hand aduse din străinătate, dintre care 130.000 aveau o vechime de peste zece ani.
„România nu poate să își permită să cheltuiască 722 de milioane de lei pe programul «Rabla» și să aducă din afară 130.000 de mașini second hand mai vechi de zece ani. Evident că pui o taxă pentru poluatori”, a adăugat ministrul.