Bono se pregătește să intre în „clubul miliardarilor”, grație acțiunilor Facebook pe care le deține



Bono, solistul trupei irlandeze U2, se pregătește să intre în „clubul miliardarilor”, grație acțiunilor pe care le deține în compania Facebook, informează contactmusic.com.
Compania sa Elevation Partners, pe care a înființat-o cu Fred Anderson, fostul director al grupului Apple, a plătit 210 milioane de dolari pentru a cumpăra acțiuni în platforma de socializare Facebook, în anul 2009, iar această investiție își arată acum roadele.
După ce compania Facebook a fost evaluată la 65 de miliarde de dolari, la începutul acestei săptămâni, acțiunile Facebook pe care le deține Bono valorează 975 de milioane de dolari.
În plus, trupa U2 a doborât de curând un record important, „360° Tour” devenind, la sfârșitul lunii iulie, turneul cu cele mai mari încasări din istorie – 736,1 milioane de dolari.
Trupa U2, formată din Bono (voce și chitară), The Edge (chitară, clape și voce), Adam Clayton (chitară bas) și Larry Mullen Jr. (tobe și percuție), a fost fondată în 1976, când membrii acesteia erau încă adolescenți fără cunoștințe aprofundate de muzică. Însă, până la mijlocul anilor ’80, trupa a căpătat notorietate la nivel internațional, remarcată fiind pentru sound-ul său intens și profund, pentru vocea plină de pasiune a lui Bono și interpretarea la chitară a lui The Edge. Succesul de care s-au bucurat ca trupă live a fost chiar mai mare decât cel obținut de pe urma albumelor vândute, până ce discul din 1987, „The Joshua Tree”, a ridicat statutul formației de la „eroi la superstaruri”, după cum a apreciat revista Rolling Stone.
Cel mai recent turneu mondial al grupului, intitulat „360° Tour”, promovează cel de-al 12-lea album de studio al U2, „No Line On The Horizon”, lansat pe 2 martie 2009. Potrivit specialiștilor, acest turneu este cel mai scump din istorie, însă strategia trupei irlandeze de mărire a capacității scenice, cu ajutorul unei uriașe scene mobile rotative, o premieră în domeniu, a avut rezultatele scontate. Fiecare concert a generat încasări medii de 7 milioane de dolari, fiind urmărit, în medie, de aproape 70.000 de spectatori – un nou record în domeniu.