Asociația Regională de Educare a Adulților (AREAS) a demarat sondajul de opinie în rândul pacienților și angajaților de la Spitalul Județean de Urgență, comandat de administrația unității, cu scopul de a afla care este gradul de satisfacție al bolnavilor față de serviciile medicale acordate și în ce măsură salariații sunt mulțumiți de condițiile asigurate la locul de muncă.
300 de chestionare destinate medicilor, asistentelor, infirmierelor și îngrijitoarelor și tot atâtea adresate persoanelor internate sunt distribuite de luni în spital, a anunțat ieri, în conferință de presă, Magda Sniatowschi, reprezentantul AREAS.
Potrivit sursei citate, primele rezultate ale sondajului indică o lipsă de deschidere a cadrelor medico-sanitare de a răspunde la întrebările care vizează diverse aspecte din spital, printre care cele legate de echipamentul tehnic și resursele materiale folosite, în ciuda faptului că formularele pe care trebuie să le completeze au un caracter anonim.
Prin comparație, bolnavii sunt mult mai receptivi, acceptând cu mai multă ușurință să-și spună părerea față de condițiile hoteliere și asistența sanitară de care beneficiază.
Chestionarele, aplicate pe tot parcursul lunii Magda Sniatowschi a arătat că, în ceea ce privește pacienții, chestionarul se aplică doar celor care au minim trei zile de spitalizare, ceea ce înseamnă că au avut timp suficient să evalueze aspecte precum confortul din saloane, condițiile igienice, calitatea mâncării, a serviciilor medicale primite sau gradul în care le sunt respectate drepturile.
„Nu este un răspuns care să fie 90% relevant, dar există o departajare la pacienții care vin din mediul rural versus cei din mediul urban. Primii, majoritatea cu vârste peste 45 de ani, tind să dea răspunsuri în favoarea spitalului, ceilalți deja clasifică serviciile, iar răspunsurile lor arată nemulțumirea. Asta și pentru că au grad de comparație și ca atare pretențiile sunt mai mari”, a punctat reprezentantul AREAS.
Sondajul va fi realizat pe tot parcursul acestei luni, iar concluziile trase vor fi utilizate pentru identificarea punctelor slabe și forte ale spitalului. Ulterior, rezultatele obținute vor sta la baza unor decizii care vor schimba în bine situația din Spitalul Suceava.





