Boc:Guvernul PDL își va asuma răspunderea în Parlament pentru un program de construire de autostrăzi



PDL își va asuma răspunderea în Parlament pentru un proiect intitulat Pactul național cu privire la autostrăzile României în cazul în care va câștiga alegerile și va forma viitorul Guvern, a anunțat, vineri, într-o conferință de presă, liderul partidului, Emil Boc, citat de corespondentul MEDIAFAX. „PDL, dacă va câștiga alegerile, își va angaja răspunderea în fața Parlamentului pentru un proiect intitulat «Pactul național cu privire la autostrăzile României». Din primul minut al guvernării, Guvernul PDL va veni în fața Parlamentului cu acest plan urbanistic național al autostrăzilor, care vor fi create și construite în următorii patru ani, pe fiecare an în parte, cu număr de kilometri și sursa de finanțare”, a afirmat Boc.
Liderul PDL a menționat că, odată aprobate de către Parlament, acest program național de autostrăzi și calendarul de construire a autostrăzilor vor fi obligatorii pe perioada mandatului.
„Proiecția nostră este de 834 de kilometri de autostradă, cu mențiunea că cel mai important tronson de autostradă va fi Autostrada Transilvania. În perioada 2009-2012, vom face 245 de kilometri din Autostrada Transilvania, iar în 2013 va fi finalizat întreg proiectul”, a spus Emil Boc.
Acesta a menționat drept surse de finanțare pentru autostrăzi bugetul de stat, contractele de creditare cu BEI, BERD sau fonduri europene, pentru Coridorul IV.
Potrivit lui Boc, obiectivul PDL este să nu mai fie date contracte pentru distanțe de sute de kilometri unei singure firme, cum este proiectul Bechtel.
„Vom partaja în tronsoane scurte pentru ca firmele, în special cele autohtone, să poată fi eligibile în vederea participării la construcția de autostrăzi. Vor fi tronsoane de 50-60 de kilometri, date mai multor firme, pentru ca acești kilometri de autostradă să fie realizați în patru ani. Dacă dai unei singure firme, există riscul să aibă probleme și să nu se realizeze”, a explicat președintele democrat-liberal.
El a susținut și dreptul constructorilor români de a participa la licitații, nu doar marile concerne internaționale care, oricum, după aceea, dau în subantrepriză lucrări firmelor românești.
„Este firesc ca firmele românești să realizeze ele aceste lucrări de autostradă”, a precizat Boc.
Proiectul de construcție a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Brașov-Borș, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autoritățile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit inițial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Până la jumătatea lunii august a acestui an, compania a finalizat o porțiune de cinci kilometri de autostradă dintr-un sector cu o lungime de 25 kilometri, care face legătura între Gilău și Câmpia Turzii.