Boc: Zona de vest beneficiază de cele mai importante investiții în infrastructură



Permierul Emil Boc a declarat, marți, pe șantierul autostrăzii Arad-Timișoara, că zona de vest beneficiază de „cele mai importante investiții în infrastructură”, el referindu-se la mai multe tronsoane de autostradă de pe Coridorul IV pan-european, care vor fi finalizate sau urmează să fie începute.
„Zona de vest beneficiază de cele mai importante investiții în infrastructură, având în vedere că suntem pe Coridorul IV. Pe de o parte vorbim de Arad-Timișoara, vorbim de centura Aradului, vorbim de Timișoara-Lugoj, vorbim de Nădlac-Arad. Sunt lucrări importante de infrastructură și care sunt finanțate în bună parte din resurse europene și noi ne asigurăm că aceste lucrări vor fi terminate conform graficelor”, a declarat Emil Boc, în timpul unei vizite pe șantierul autostrăzii Arad-Timișoara, transmite corespondentul MEDIAFAX.
La rândul lor, reprezentanții CNADNR, care l-au însoțit pe premier, au afirmat că lucrările pe tronsonul Arad-Nădlac vor începe în luna septembrie, iar lucrările pe primul tronson al autostrăzii Timișoara-Lugoj, al cărui proiect a fost aprobat marți, vor începe la sfârșitul lunii august.
Reprezentanții consorțiului care construiește autostrada Arad-Timișoara l-au informat pe premier că stadiul de realizare a lucrărilor este de 74 la sută, iar pe această autostradă se va putea circula cel târziu în 15 decembrie, urmând ca finalizarea integrală a lucrărilor să fie în trimestrul doi al anului viitor.
Întrebat de jurnaliști dacă după realizarea acestor tronsoane de autostradă va fi introdusă o taxă, premierul a spus că acest lucru va fi discutat în exercițiul financiar următor.
„Din exercițiul financiar următor discutăm despre aceste taxe. Și multe autostrăzi din România se vor face în parteneriat public-privat, care va însemna contribuția prin taxă. De exemplu, probabil, Sibiu-Pitești sau Comarnic-Brașov. Sunt lucrări care vor putea fi făcute numai în parteneriat public-privat. Peste tot în lume autostrăzile se fac și cu taxă, nu există resurse financiare de la buget ca toate lucrările de acest fel să se facă pe bani publici”, a spus Boc.
Întrebat care va fi cuantumul acestei taxe, Boc a spus că acesta va fi stabilit „la momentul potrivit”.
Totodată, Boc a afirmat că centura de ocolire sud a Timișoarei se află în stadiu de proiectare, iar realizarea acesteia va fi inclusă în exercițiul bugetar 2013-2020.
Lucrările la autostrada Timișoara-Arad au început în vara anului 2009. Potrivit proiectului inițial, lucrările la autostradă ar fi trebuit să înceapă în 26 ianuarie 2009 și să se finalizeze în 26 ianuarie 2011.
Costul total al realizării autostrăzii Arad-Timișoara, neincluzând și centura de ocolire a Aradului, în lungime de 32,25 kilometri, este de 135,43 milione de euro.