Premierul Emil Boc a cerut miniștrilor ca, până în martie, să finalizeze lista proiectelor pe care le vor derula în regim de parteneriat public-privat, prezicând că se referă prin această solicitare în principal la domeniul transporturilor, pentru reluarea construcției autostrăzii Comarnic-Brașov.
El a mai afirmat, în ședința de miercuri a Guvernului, că proiecte în regim de parteneriat public-privat (PPP) pot fi inițiate și în agricultură, sănătate, energie.
Ministerul Transporturilor a anunțat, în luna septembrie 2010, vrea să scoată din nou la licitație, în 2011, construcția tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, în regim de concesiune, după ce, în luna aprilie, în urma licitației, câștigătorii au renunțat la proiect din lipsă de fonduri.
Consorțiul Vinci (Franța) – Aktor (Grecia) a anunțat în luna aprilie că a renunțat, prin denunțarea unilaterală, la contractul de construcție în concesiune, în valoare de 1,5 miliarde euro, a tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov.
Potrivit grupului Ellaktor, din care face parte compania de construcții Aktor, contractul a fost anulat deoarece statul român nu a acceptat anumite clauze, situație care a condus la imposibilitatea de a obține finanțare.
Tronsonul de autostradă avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani, în total 4,8 miliarde de euro.