Lucrările la autostrada București-Constanța vor înregistra o întârziere pe un anumit tronson, deoarece Ministerul Transporturilor a decis să ia „taurul de coarne”, să rezilieze contractul de execuție și să nu mai negocieze la nesfârșit cu un constructor care nu își face treaba, afirmă premierul Boc.
El a arătat, la emisiunea „După 20 de ani” de la ProTV, că în această vară va fi dat în exploatare un tronson important din autostradă, din partea de la Cernavodă-Constanța, dar că au apărut unele complicații cu un constructor și că așteaptă rezultatul în acest caz.
„Se pare că Ministerul Transporturilor a luat taurul de coarne – și pentru asta eu îi felicit, că nu mai stau în această lâncezeală, să negocieze la nesfârșit cu un constructor care nu își face treaba și nu intră în termene – să rezilieze contractul. Și atunci, probabil, că va fi o întârziere pe un anumit tronson din această autostradă”, a spus Boc.
Premierul a precizat că, după finalizarea negocierilor, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) va indica exact traseul circulabil și a amintit că există și varianta căii ferate, susținând că distanța între București și Constanța va fi parcursă cu trenul în două ore și treizeci de minute.
În urmă cu o lună, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că firma franceză Colas, care construiește tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia, a solicitat suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro, întrucât a schimbat traseul.
Boagiu a precizat totodată că Autostrada Soarelui va fi dată în exploatare în acest an, cu rute ocolitoare, și va fi recepționată în totalitate anul viitor.
Ministrul a declarat recent, pentru Știrile ProTV, că instituția ar putea rezilia acordul cu compania franceză, care a câștigat contractul de 224 milioane euro pentru construcția tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia, întrucât aceasta „refuză să lucreze”.
Ea a declarat în mai multe rânduri de la începutul acestui an că autostrada va fi deschisă circulației în această vară, chiar dacă lucrările nu vor fi încheiate în totalitate. Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost câștigat de Colas în noiembrie 2008.
Ca reacție la anunțul ministrului privind rezilierea contractului, reprezentanții Colas au declarat, citați de ZF, că lucrările nu pot fi continuate din cauză că beneficiarul autostrăzii, Compania Națională pentru Autostrăzi și Drumuri Naționale Din Romånia (CNADNR), nu i-a pus la dispoziție toate terenurile necesare pentru continuarea construcției, dar și faptul că respectiva instituție nu a oferit un răspuns cu privire la propunerile tehnice și financiare ale francezilor.