Guvernul ia în calcul construirea unora dintre tronsoanele autostrăzii Transilvania prin parteneriat public-privat (PPP), deoarece fondurile publice destinate proiectelor de infrastructură nu sunt nelimitate, a declarat, joi, premierul Emil Boc.
„Tronsonul de la Gilău la Mihăiești va fi scos imediat la licitație, de asemenea se reia proiectarea pentru scoaterea la licitatie a tronsonului Târgu Mureș-Câmpia Turzii. Pentru restul tronsoanelor, de la Brașov la Târgu Mureș, nu excludem procedura parteneriatului public-privat, este una dintre soluțiile la care ne gândim pentru a putea să le finalizăm, deoarece banii publici nu sunt nelimitați”, a spus Boc, la postul public de radio.
Costul de construire a autostrăzii Transilvania va fi redus la 6,9 milioane euro/km, cu circa 50% mai puțin, iar compania Bechtel va mai lucra doar pe două tronsoane, statul fiind liber să liciteze celelalte șase sectoare de drum, a anunțat, miercuri, la Guvern, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Proiectul autostrăzii Transilvania a fost împărțit în 8 tronsoane de construcție. Lucrările nu au fost începute pe 6 dintre ele, însumând 297 de kilometri, respectiv Brașov-Făgăraș (53 km), Făgăraș-Sighișoara (52 km), Sighișoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăilești (24 km) și Mihăilești-Suplacu de Barcău (76 km).
Proiectul Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru construcția unui traseu de 415 kilometri, dar porțiunea construită până în prezent cu finanțarea statului, la șapte ani de la lansarea proiectului, depășește cu puțin 10% din traseul total.
Până în prezent au fost contruiți doar 52 km din autostradă, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri.