Boc avertizează muncitorii autostrăzii București-Ploiești că le „taie capul” dacă întârzie



Premierul Emil Boc, aflat pe șantierul autostrăzii București-Ploiești, a reproșat constructorilor că unele porțiuni ale lucrării arată ca în „epoca de piatră” și i-a avertizat că le va „tăia capul”, inclusiv prin aplicarea de penalități, dacă nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului.
„Trebuie să susținem investițiile, iar doamna ministru (al Transporturilor, Anca Boagiu-n.r.) a demonstrat că poate face performanță. Dacă voi nu o susțineți, vă tai capul. În unele zone lucrurile arată bine, la altele suntem în epoca de piatră. Mingea este în terenul constructorilor”, a spus Boc muncitorilor.
La rândul său, Anca Boagiu a declarat că nu este mulțumită de ritmul lucrărilor.
„Personal, nu sunt satisfăcută de ritmul lucrărilor și vom avea o discuție foarte serioasă, pentru că efortul nostru este foarte mare. Termenul este ferm, la 15 decembrie autostrada trebuie să fie gata, iar ei trebuie să își mărească ritmul de lucru. Acum au o șansă gigantică în cartea de vizită de a participa și la alte licitații. După rectificarea bugetară, am primit bani în buget, astfel încât să nu existe probleme cu plățile și să nu-și imagineze că o să plătesc bani, dacă ei nu muncesc”, a spus Boagiu.
La sfârșitul anului trecut, Boagiu a cerut Corpului de Control să efectueze un control la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) cu privire la autostrada București-Ploiești, fiind verificată respectarea prevederilor legale la schimbarea soluției tehnice prin înlocuirea pământurilor de umplutură cu balast la construcție.
Ulterior, ministerul a transmis o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlăsiei-Ploiești care expira la 30 mai, termen până la care consorțiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading ’98 și Tehnostrade trebuia să remedieze problemele astfel încât contractul să continue.
Autostrada este împărțită în două sectoare, respectiv București-Moara Vlăsiei, unde lucrează consorțiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, și Moara Vlăsiei-Ploiești, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internațional/Euroconstruct ’98/Com-Axa.
Schimbarea soluției tehnice a tronsonului București-Ploiești a avut loc în 2009 pentru sectorul Moara Vlăsiei-Ploiești, unde lucrează consorțiul românesc format din firmele UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading ’98 și Com-Axa.
Valoarea lucrărilor a crescut astfel cu 25%, respectiv 181,11 milioane de lei, la 883,7 milioane lei, fără TVA, contractul fiind finanțat de la bugetul de stat.
Firma UMB Spedition este deținută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, firma Pa&Co International este controlată de Costel Cășuneanu, iar Euroconstruct Trading ’98 de Dan Besciu.
Boagiu spunea atunci că autostrada București-Ploiești duce lipsă de finanțare, întrucât sumele necesare sunt acoperite de la bugetul de stat, iar termenul de finalizare este incert.
Vineri, ministrul Transporturilor a declarat că în acest an vor fi finalizați aproape 130 de kilometri de autostradă, respectiv tronsoanele Timișoara-Arad, Medgidia-Constanța și București-Ploiești și centurile orașelor Arad și Constanța.