Boagiu:”Vraiște și haos” pe șantierul căii ferate Fundulea-Fetești, constructorilor să le fie rușine



Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, vineri, că pe tronsonul de cale ferată Fundulea-Fetești al liniei București-Constanța, unde compania italiană Astaldi efectuează lucrări de modernizare, este „vraiște și haos” și că reprezentanților constructorului ar trebuie să le fie rușine.
Lucrările sunt în întârziere și au fost și „șmecherisme” cu piatra spartă, a spus Boagiu, aflată într-o vizită pe șantier.
„Rușine constructorilor! Atât vă spun și în rest nu mai comentez. Este jenant ca să stea secretarul general (al Ministerului Transporturilor, Gheorghe Dobre, n.r.) să vadă unde se poate găsi piatră spartă și apoi vine Astaldi și îți râde în nas că «nu avem piatră și nu avem de unde să aducem». Este vraiște și haos pe tronson”, a spus ministrul.
Constructorul a afișat pe tabelul tehnic al lucrării ca termen de finalizare data de 30 septembrie, însă Boagiu le-a cerut ca termenul să fie 15 iulie.
„Ați pus 15 iulie prima oară ca termen, asta să se întâmple, nu 30 septembrie, că vine vara și trenul va face două ore și jumătate până la Constanța. Este un proiect cu fonduri de preaderare ISPA din 2007”, a adăugat Boagiu.
În replică, un reprezentant al Astaldi a promis că lucrările vor fi finalizate până la 15 iulie, fiind în curs de montare stâlpii pentru linia de contact.
Întrebată dacă va aplica penalizări constructorului în cazul depășirii termenului, Boagiu a răspuns afirmativ.
„Penalitățile sunt de 1% pentru fiecare zi de întârziere și merg până la 15% din valoarea contractului”, a spus ministrul.
Astaldi a obținut trei contracte pentru modernizarea sectorului Fundulea-Fetești, cu o valoare totală de 178 milioane euro. Două dintre contracte se referă la segmentul Fundulea-Lehliu, respectiv pentru lucrări la linie și modernizarea podurilor. Cel de-al treilea contract include lucrări de modernizare la linia ferată pe sectorul Lehliu – Fetești.
O dată cu finalizarea tronsonului Fundulea-Fetești, întreaga linie București-Constanța va fi modernizată, astfel încât trenurile vor putea circula cu o viteză de 160 km/oră.