Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, sâmbătă, la Suceava că va susține toate proiectele de infrastructură pentru care președintele administrației județene, Gheorghe Flutur, i-a solicitat sprijinul: modernizarea aeroportului din Șcheia, șoseaua de centură a municipiului reședință de județ, finalizarea reparațiilor pe DN 17 în zona Ilișești, iluminatul pentru noul pod de la Dornești și refacerea căii ferate Suceava-Dornești. Cât timp portofoliul de la Transporturi a fost deținut de fostul ministru Radu Berceanu, pentru aceste obiective finanțarea a fost insuficientă sau deloc. Singurul proiect cu care Boagiu nu a fost de acord a fost ruta ocolitoare a Rădăuțiului, în locul căreia le-a sugerat primarului Olărean și lui Gheorghe Flutur să se orienteze spre transportul pe cale ferată. Este posibil ca un prim tronson, de 3,5 km, să aibă totuși finanțare.
Ministrul Transporturilor s-a arătat mulțumit că podul de la Dornești va fi finalizat înainte de termen, respectiv la sfârșitul lunii octombrie, față de 15 noiembrie, cum era stipulat în contract. Boagiu a inspectat împreună cu Flutur și podul de la Frasin, de pe DN 17, lucrare aflată în stadiul final, și a amintit că modernizarea drumului Suceava-Cluj a fost începută în urmă cu zece ani, pe baza unui proiect elaborat pe vremea când Traian Băsescu era ministrul Transporturilor. „Mă bucur că văd o lucrare terminată, dar mă întristez că o văd terminată la zece ani de când am lansat-o, pe un program de reabilitare a drumurilor naționale început în anul 2000. Era un proiect finanțat de BEI, cu acord de finanțare și contract încheiat. Voi afla și ce s-a întâmplat de a fost nevoie de zece ani pentru 370 km de drum național”, a spus Boagiu.
Se schimbă foaia la Ministerul Transporturilor
În ceea ce privește aeroportul, ministrul a afirmat că va ajuta Consiliul Județean Suceava să elaboreze un proiect de modernizare cu finanțare din bani europeni, prin Programul Operațional Regional. Anca Boagiu a criticat la Suceava rata scăzută de absorbție a fondurilor europene și lipsa de implicare a predecesorilor săi de la minister. „Căutăm pentru aeroport cea mai rapidă cale de finanțare. Vine următorul buget european, ajunge ca ministerul să fie blindat cu proiecte, nu așa cum l-am găsit eu, cu rata de absorbție de 1,7 și cu proiecte băgate prin sertare și doar fluturate și spus «avem proiecte, avem valoare», că sunt unele dintre ele făcute în 2006-2008”, a afirmat Boagiu. Ea a spus că reproșurile nu și le îndreaptă neapărat asupra foștilor miniștri de la Transporturi, cât mai ales asupra directorilor din Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi. Șefa Transporturilor a menționat că în 2007, când a părăsit conducerea fostului Minister al Integrării, transformat în Ministerul Dezvoltării, a lăsat 96 de proiecte care acopereau întreaga finanțare pentru anul 2007. „Omul gospodar își face vara sanie și iarna car”, a afirmat ministrul.
Anca Boagiu a mai spus că, în urmă cu o lună, când a preluat conducerea ministerului, ceea ce a găsit la Compania de Drumuri a șocat-o: „Ceea ce am găsit în companie m-a șocat. Avem foarte multe firme care vin doar să facă claim-uri (n.r. – reclamații). De fapt, nu vor să lucreze, ei vor să facă plângeri și să câștige bani stând degeaba. Le transmit public că vremea aceea s-a încheiat”. Ministrul a mai precizat că, dacă în urma analizei situației plângerilor se va dovedi că unele contracte au fost întârziate voit, cei care au făcut asta vor plăti „indiferent despre cine este vorba”.



