Ministrul Transporturilor Anca Boagiu a declarat pentru Gândul că preferă să plătească cu 5 milioane euro un manager privat care să relanseze companiile și să creeze locuri de muncă, în schimbul directorilor numiți după actualul sistem, cu salarii de 5.000 de lei, care falimentează societățile.
„Sunt un susținător al managementului privat. Prefer să pierd 5 milioane euro pe un manager privat și să am o companie care aduce venituri la bugetul de stat, se relansează și creează locuri de muncă, decât să plătesc cu 47-50 de milioane de lei vechi pe un director care duce compania în jos”, a spus Boagiu.
Ea a afirmat că de la momentul în care a impus directorilor ținte de perfomanță situația companiilor s-a schimbat și a dat exemplul operatorului de metrou Metrorex.
„Avem exemplul Metrorex, care depășește strategia ministerului, deja ei ne fac strategiile pentru că au un manager foarte bun”, a spus ministrul.
Potrivit lui Boagiu, în România există manageri „foarte buni” care pot concura oricând cu cei străini.
La Ministerul Transporturilor companiile incluse pe lista celor care vor avea management privat figurează CFR Marfă, CFR SA, CFR Călători, Tarom, Metrorex, Electrificare CFR și Metrorex.
Conform unui proiect, managerii privați care vor fi numiți la companiile de stat ar putea câștiga lunar sume care ajung până la 75.000 de euro brut, la care se vor adăuga milioane de euro anual în cazul unor societăți cu profit ridicat, dacă sunt îndeplinite criteriile de performanță din contract.
Suma încasată de managerul privat din profitul net ar putea depăși însă două milioane euro și ar ajunge chiar la patru milioane euro în cazul unor companii profitabile, precum Romgaz, Transgaz și Hidroelectrica.