Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Anca Boagiu, susține că instituția pe care o conduce a realizat economii de 600 milioane de euro din licitațiile pentru lucrările de infrastructură, ca urmare a noilor reguli.
„Avem o nouă abordare în ceea ce privește programul de autostrăzi și modul în care se cheltuiesc banii publici și în care sunt prioritizate lucrările”, a declarat Boagiu, la un seminar organizat de Consiliul Investitorilor Străini.
Economiile realizate vin din diferența dintre bugetul maxim acordat pentru un proiect și suma cu care lucrarea a fost câștigată la licitație.
„Vestea bună este că bugetul care a fost alocat era de 1,7 miliarde euro, dar cu regulile noi pe care le-am impus, azi discutăm de o economie făcută pe acest buget de 600 milioane de euro”, a explicat ministrul.
Ea a spus că fondurile vor fi folosite pentru finanțarea unor tronsoane de autostrăzi care nu aveau buget.
Din cei 600 milioane de euro economisiți, ministerul va aloca 200 milioane euro programului de centuri ocolitoare, restul sumei fiind direcționat către tronsonul de autostradă Lugoj-Dumbrava.
Boagiu a mai spus că CNADNR a aplicat constructorilor penalități de 40 milioane euro din septembrie 2010 până în prezent.
Întrebată care sunt companiile care au primit penalități, Boagiu a evitat să răspundă și a transmis presei că va trimite o listă cu firmele respective.
Boagiu a reamintit că în acest an vor fi finalizate lucrările de infrastructură feroviară pe rutele Câmpina-Predeal și București-Constanța, partea a coridorului IV pan-european.
Totodată, potrivit lui Boagiu, până în 2016 va fi finalizat coridorul IV pe partea rutieră, mai puțin tronsonul Sibiu-Pitești, care are nevoie de o finanțare de trei miliarde de euro și a cărei sursă nu a fost încă identificată.
Ministrul a adăugat că noile reguli vor împiedica firmele de construcții să solicite „claim-uri” (solicitări – n.r.) de suplimentare cu până la 50% a valorii contractului.
„Avertizăm public companiile că nu vom mai continua astfel de practici. Săptămâna trecută am avut prima reacție (rezilierea contractului cu firma franceză Colas care trebuia să construiască autostrada Cernavoda-Medgidia – n.r.). Ne dorim un parteneriat cu investitorii și constructorii și tot ce am cerut este ca banii să fie folosiți corect și lucrările să fie terminate la timp, așa încât să nu mai avem, și nu vom avea noilor corecții la contracte, suplimentări la bugetul proiectului care mergeau și până la 50% din valoare”, a spus Boagiu.
Potrivit ministrului, prioritățile Ministerului Transporturilor sunt investițiile în coridoarele europene de transport și infrastructura din zonele unde sunt investiții străine cu exporturi considerabile.