Constructorii de autostrăzi care nu respectă angajamentele semnate și cer suplimentări de fonduri și extensii de timp vor pierde contractele și vor fi penalizați, a declarat joi, la Galați, într-o conferință de presă la sediul filialei locale a PDL, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Întrebată când vor fi reluate lucrările la tronsonul de autostradă Cernavodă – Medgidia după ce a fost reziliat contractul acordat constructorului francez Colas, dar și dacă noile lucrări vor fi mai scumpe, Boagiu a susținut că se lucrează deja la documentație pentru predarea lucrărilor unui alt constructor, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Deja se lucrează la documentație. În luna august, vom avea noul constructor, iar termenul de execuție este de 12 luni. Depinde cât va licita, dar mă îndoiesc că vor fi bani mai mulți. Deci noua soluție tehnică, cea pe care trebuia să o aplice Colas, era cu cinci milioane de euro mai ieftină decât soluția inițială. Din nefericire, poziția constructorului a fost total diferită. Vă spun și dumneavoastră. ceea ce spun peste tot. Dacă cineva își imaginează că România este țara în care se poate face haiducie la drumuri, își imaginează prost. Eu i-am informat pe toți că avem un terminal nou la Aeroportul Otopeni și funcționează foarte bine. Biletele de avion le plătim noi. Cine vrea să lucreze în România este bine primit, cine vrea să nu lucreze în România și crede că doar făcând cereri suplimentare de bani și de extensie de timp este bine plecat. Și pe noi nu ne costă decât un bilet de avion. Pe ei îi costă după aceea, toate penalitățile pe care le aplicăm. Și, precum știți, în acest moment avem deja penalități aplicate de circa 40 de milioane de euro și vom continua”, a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Boagiu a arătat că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii verifică atent modul în care se desfășoară lucrările în momentul de față și că, în continuare, se aplică sancțiuni celor care nu-și respectă angajamentele.
„Deja am transmis notificare către Arad – Oradea, unde constructorul stă de doi ani, de când a câștigat licitația, și nu a făcut absolut nimic. Același lucru s-a întâmplat pe București – Moara Vlăsiei, unde constructorii au părăsit șantierul”, a completat Boagiu.
Ministrul a vorbit și de faptul că nu va tolera intervenții ale constructorilor care cer suplimentări de fonduri, dar a amintit și că în momentul de față se derulează o campanie de restructurare la nivelul CNADNR.
„Nu ne putem permite să ținem lucrări începute și nefinalizate cum nu sunt de acord nici să intre cineva în biroul meu și să îmi impună sume suplimentare ca să continue un contract, cum nu sunt de acord nici să pălătim bani, să-i aruncăm pe geam, mai ales că avem acum și niște standarde de cost la care putem face referire în orice moment. Ce cred cu tărie este că e nevoie și de o întărire a ceea ce înseamnă funcționar public la nivelul companiilor din subordine și mai ales la nivelul CNADNR. Și acolo curățenia de primăvară a început, este plin proces de restructurare, au fost deja angajați primii 30 de drumari tineri, urmează să semnăm protocol cu toate facultățile și universitățile de construcții din țară, astfel încât resursa umană calificată și necesară în domeniu să existe”, a conchis Anca Boagiu.
Finalizarea tronsonului de autostradă Cernavodă – Medgidia va costa între 500 și 700 milioane lei, fără TVA (120-170 milioane euro), potrivit anunțului de intenție lansat de CNADNR pentru o nouă licitație, după ce a reziliat contractul acordat constructorului francez Colas.
Contractul, cu o valabiliate de un an, vizează proiectarea și construcția a aproape 20 de kilometri de autostradă, la care se adaugă doi ani de garanție a lucrării. Data prevăzută pentru începerea procedurilor de adjudecare a fost stabilită la 30 mai.
Finanțarea va fi asigurată de la Banca Europeană de Investiții, din fonduri comunitare nerambursabile și de la bugetul de stat.