Ministrul Transporturilor Anca Boagiu a numit o comisie pentru a verifica dacă firmele implicate în accidentul din Ungaria soldat duminică cu 14 morți au respectat prevederile privind autorizarea și licențierea, omologarea și inspecția tehnică a vehiculelor.
Controlul a început marți și se va încheia vineri, iar la final comisia îi va prezenta ministrului un raport și propuneri de măsuri.
„Accidentul din Ungaria ne-a demonstrat odată în plus că avem nevoie de un control mai bun asupra transportului rutier de persoane și mărfuri. Tocmai de aceea MTI a promovat un act normativ, aprobat de Guvern, pentru înființarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (…) Până la demararea activității acestei noi insituții, pentru cazul particular al acestui tragic accident am dispus constituirea unei comisii comune cu reprezentanți ai Corpului de control al ministrului, ai Autorității Rutiere Române și ai Registrului Auto Român”, a declarat într-un comunicat Anca Boagiu.
Totodată, Boagiu a dispus ca ARR să verifice, în perioada 1-30 noiembrie, în trafic și la sediul firmelor de transport rutier respectarea perioadelor de conducere, a pauzelor și perioadelor de odihnă ale șoferilor, precum și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității și a stării tehnice a autovehiculelor.
În același interval, RAR va controla starea tehnică a autovehiculelor care transportă persoane, dar și dacă au fost aduse modificări vehiculelor. RAR va identifica toate autovehiculele unde prin modificări constructive a fost schimbată categoria de omologare/folosință
Un număr de 14 persoane, între care trei copii, au murit duminică noaptea după ce un microbuz înmatriculat în județul Argeș a fost lovit frontal de un camion în Ungaria, în apropiere de Szeged.
TIR-ul implicat în accident este deținut de o firmă de transport din municipiul Arad.
Potrivit șefului ARR Argeș, Georgiu Gingăraș, microbuzul a fost modificat pentru a reduce capacitatea locurilor de la 18 la 15, astfel încât vehiculul să fie încadrat la tipul opt plus unu locuri pentru a nu fi necesară licență de transport.