BMW a triumfat în cetatea Genevei. A dezvăluit două modele SUV, un cabriolet sport, trei ediții speciale Seria 5, decapotabila Seriei 1, iar noutățile nu se opresc aici. S-a simțit pe deplin că în curtea producătorului nr.1 mondial de automobile premium este o activitate febrilă.
Toți ochii au fost pe X6, primul SUV-coupe de serie din lume, un produs original made by BMW, destinat să fure clienții tradiționali ai mașinilor coupe.
De această dată ei au posibilitatea de a conduce un automobil ce înglobează trei beneficii majore: confort de limuzină, performanțele unui vehicul 4×4 și șarmul tipic versiunilor coupe.
Deși X6 și-a făcut intrarea în lume la Detroit, noul model german a suscitat interes, mai ales datorită faptului că o parte din cei prezenți erau martori la debutul unui vehicul inedit, al treilea SAV (Sport Activity Vehicle), cel mai așteptat produs în familia BMW.
Litera X semnifică prezența tracțiunii integrale de tipul xDrive, capabilă să imprime o ținută de drum fără egal. Sistemul 4×4 este asistat în permanență de un dispozitiv numit Dynamic Performance Control, care împarte cuplul motor între axele punții față și spate dar și între roțile din stânga și dreapta, conferind astfel agilitate și stabilitate sporită.
X6 oferă spațiu doar pentru patru persoane, iar din punct de vedere estetic este asemănător cu X5, diferența majoră fiind partea spate, unde umerii coboară puternic spre hayon. Interiorul luxos și bine organizat este una din specialitățile casei BMW, însă aici nu ne surprinde nimic. Tabloul de bord este unul și același instrument clasic observat în ultimii ani la mai toate vehiculele BMW.
Motorizările sunt puternice dar mult mai eficiente în privința consumului de carburant. Propulsia va consta în câteva noutăți, cum ar fi noul agregat diesel twin-turbo de 3.0L de 286 CP, la care se adaugă două unități pe benzină de V6 și V8 de 300 și 400 CP.
BMW va oferi ceva mai târziu și puternicul motor pe injecție directă de 4.8LV8 de 420 CP. Transmisia include o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte, demultiplicată pentru un stil de condus mai agresiv, și o cutie automată tot în 6 trepte, furnizată de ZF.
BMW va asambla noul X6 la uzina americană din Spartanburg, statul Carolina de Sud, și va debuta în a doua jumătate a acestui an la prețuri apropiate veteranului X5.
În paralel cu X6, va fi comercializat și X6 ActiveHybrid versiunea ecologică și economică a sportivului model 4×4.