BMW a început să ofere de ceva vreme și versiuni hibride. Prima de acest fel a fost asociată modelului X6, primul SUV al mărcii care îmbrățișează tehnologia pe alimentare alternativă. Se numește X6 ActiveHybrid, iar pe piața românească este comercializat la un preț de peste 100.000 de euro cu toate taxele incluse.
Acesta combină dinamismul suprem cu eficiența, consumul mediu fiind de doar 9,9 litri/100 km, precum și un nivel al emisiilor de dioxid de carbon de 231 grame per kilometru.
Motorul cu combustie este un propulsor cu opt cilindri, unic din punct de vedere tehnic, disponibil în premieră la modelul BMW X6 xDrive50i. Primul motor V8 pe benzină din lume, cu două turbocompresoare dispuse în secțiunea V dintre cele două rânduri de cilindri, excelează în special prin dezvoltarea liniară a puterii pe toată plaja de turație.
Propulsorul V8 TwinPower Turbo cu o capacitate de 4,4 litri furnizează o putere maximă de 407 CP, menținută constant între 5.500 și 6.400 rpm.
Spre deosebire de alte hibride, X6 este echipat nu cu unul, ci cu două motoare electrice și un acumulator de înaltă capacitate, care nu implică modificări la spațiul interior și portbagaj.
Pentru un plus de dinamism, acestea sunt alimentate de un acumulator de înaltă tensiune ce furnizează un cuplu suplimentar de până la 280 Nm. Cele două motoare electrice au caracteristici de performanță similare. Puterea livrată este de 91 CP, respectiv 86 CP, cu un maxim al cuplului de 260 Nm, respectiv 280 Nm. Valoarea maximă a puterii sistemului este de 485 CP, cu un vârf al curbei de cuplu de 780 Nm.
Acest lucru face ca modelul BMW X6 ActiveHybrid să fie cel mai puternic automobil hibrid din lume, cu o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 5,6 secunde și cu o viteză maximă, limitată electronic, de 236 km/h (respectiv 250 km/h cu pachetul opțional Sport).
Comportamentul sportiv al modelului BMW X6 ActiveHybrid este realizat și prin sistemul de tracțiune integrală xDrive cu distribuție variabilă, controlată electronic.