BMW X1 va fi asamblat din 2009 în Germania



BMW X1 va fi asamblat din 2009 în Germania
BMW X1 va fi asamblat din 2009 în Germania

BMW mizează pe automobile din segmentul SUV. Indiferent dacă mărimea contează sau nu, germanii sunt interesați să dea pieței ceea ce vrea. Acum BMW defilează cu X3, X5, X6 iar pe viitor sunt prevăzute alte două modele X1 și X4.
Cel mai apropiat de producția de serie este X1, modelul ce îl va aduce din nou pe producătorul premium în sectorul crossover. Dacă inițial se știa că X1 va debuta cel mai târziu în 2011, recent, surse oficiale din cadrul BMW au confirmat că termenul a fost devansat cu un an iar producția va fi asigurată la uzina din Leipzig, unde în momentul de față se asamblează versiunile gamei Seria 1 și Seria 3.
„Operațiunile de producție pentru noul X1 vor fi efectuate din toamna lui 2009 la uzina din Leipzig”, spune Frank-Peter Arndt, managerul însărcinat pe probleme de producție la BMW.
Este perfect logică mutarea operațiunilor de producție în estul Germaniei, de vreme ce X1 va folosi componente de la Seria1 și Seria 3.
Recent, BMW a finalizat o investiție de 100 de milioane de euro în uzina de la Leipzig, unde se va construi un nou automobil, micul X1, declara în weekend Norbert Reithofer, șeful BMW, confirmând astfel, încă o dată, locația unde va lua naștere cel mai nou model SUV. Capitalul alocat a servit la extinderea secției de producție și inaugurarea unor noi linii de asamblare și o hală pentru presaj unde vor fi produse peste 40 de componente diferite. În prezent, aici se fabrică 700 de automobile zilnic iar din 2009, volumul de producție va crește până la 1000 de exemplare pe zi, peste un sfert din producția totală fiind viitorul X1. Mezinul va fi asamblat de anul viitor, cel mai probabil după premiera mondială programată la Salonul Auto de la Frankfurt.
X1 va fi un automobil compact prevăzut cu patru locuri, tracțiune integrală permanentă și propulsoare aspirate natural, turbo și bi-turbo cu patru și șase cilindri. Motorizările vor fi în mare parte împrumutate de la Seria 1, sistemul xDrive de la modelul X3, în timp ce de la Seria 3 va prelua majoritatea tehnologiilor de vârf.
BMW susține că noul X1 va fi lansat în anul 2010 și se va adresa în special tinerilor cu un buget de cheltuieli mai redus, dar și familiștilor care preferă un vehicul de oraș sigur cu o poziție de condus înaltă, siguranță bună, spațiu suficient și un interior din clasa premium. Bavarezii estimează că în primul an după lansare vor comercializa peste 100.000 de bucăți.
Surse interne susțin că viitorul X1 este prevăzut să apară în martie 2010 la un preț estimativ cuprins între 27.000 și 29.000 de euro.