BMW s-a arătat foarte preocupat de familia de vehicule recreaționale, pe care a diversificat-o constant în ultimul deceniu, în prezent fiind disponibile nu mai puțin de cinci exemplare diferite. Primul SAV (Sport Activity Vehicle) dezvoltat de marca germană a fost X5, model aflat astăzi la a doua generație.
Pentru că în noiembrie se împlinesc deja trei ani de la intrarea acesteia pe piața europeană, BMW intenționează să lanseze cât mai curând posibil modelul cu îmbunătățiri.
Anul viitor este așteptat debutul versiunii restilizate ce ar putea să își facă apariția la un eveniment major de talia unui salon auto internațional. Cosmetizarea lui X5 nu va surprinde prin schimbări majore, ci se va rezuma la șlefuirea anumitor părți ale mașinii care pot contribui la întinerirea decanului de vârstă în gama SAV.
Modificările cele mai vizibile vor fi la nivelul barelor de protecție, dar și al blocurilor optice spate. Interiorul va beneficia de noi culori pentru tapițerie și finisaje, însă este posibil să întâlnim și câteva elemente de design preluate de la ultimii sosiți X6 și X1.
Sub aspect tehnic, diferențele vor fi chiar mai puține. Dacă sistemul de tracțiune xDrive va fi identic celui disponibil acum, la partea motorizare vor fi aduse mici ajustări pentru a îmbunătăți performanțele dinamice, nivelul de consum dar și rata emisiilor.
Gama de propulsoare va rămâne aceeași, două turbodiesel de 235 CP (xDrive30d) și 286 CP (xDrive35d) și două benzină, unitățile cu 6 cilindri de 272 de cai putere (xDrive30i) și respectiv cu 8 cilindri de 355 de cai putere (xDrive48i). Momentul debutului ar putea fi consemnat de X5 Facelift în martie 2010 la Geneva.