BMW a sunat adunarea în bazele sale din Europa pentru a pune pe picioare un nou proiect la care va participa o echipă de ingineri de top formată din specialiști în design, mecanică și aerodinamică.
Șefii companiei din Munchen plănuiesc lansarea unui vehicul de performanță destinat să calce în picioare revelația Audi R8. Misterul legat de acest automobil a fost parțial dezvăluit. Chiar dacă informațiile au parvenit prin spatele ușilor închise, răspândacii au strecurat un mănunchi de informații prețioase ce relevă căteva din trăsăturile de bază ale viitorului vârf de gamă. Există trei lucruri care deja sunt bătute în cuie: platforma pe care va fi dezvoltată sportiva BMW, momentul apariției și responsabilii proiectului.
Viitorul supercar va utiliza componente de la următoarea generație a Seriei 6, care la rândul său preia mecanica Seriei 5. Cu alte cuvinte bolidul BMW va fi echipat cu diferențiale active și un set de suspensii magnetice cuplate cu amortizoare sportive. Interesant este nemții vor pune în meniu și noua generație a sistemului de tracțiune integrală xDrive ce va gestiona inteligent cuplul torsional. Este cel puțin surprinzătoare decizia lor, cunoscut fiind faptul că bavarezii sunt foarte stricți în privința tracțiunii, ei fiind adepții tracțiunii spate. Nu vor lipsi accesoriile din fibră de carbon, jantele cromate și trasmisia automată cu opt trepte de tipul M DKG. Propulsia va fi asigurată pentru început de un agregat pe benzină V10 cu supraalimentare dublă ce va furniza peste 620 de cai putere și o viteză maximă estimată la 400 km/h.
Designul va fi piatra de încercare pentru echipa de performeri care trebuie să coreleze performanța și estetica specifică mașinilor BMW cu suplețea unui supercar. Linia de design nu va reprezenta un punct de cotitură în designul mărcii, ci se va încadra în tendințele impuse de CS Concept. Responsabilii proiectului, o echipă mixtă formată din angajații diviziei interne de tuning și performață M, ingineri de Formula 1 și de la alte secții de elită, au la dispoziție trei ani pentru a duce la bun sfârșit planul primului supercar BMW. Liderul mondial în segmentul premium, rămâne așadar în postura de spectator la succesul sportivei Audi R8 până în anul 2012 când va fi intra în producția de serie. Mai marii companiei nu sunt încă deciși asupra numelui ce-l va purta noul model. Cea mai vehiculată denumire este Seria 9, însă pe lista de propuneri se află și două coduri: C respectiv R. Actualmente în „alfabetul” mărcii germane există doar litera Z atribută mașinilor sportive coupe și roadster de mici dimensiuni și litera X ce revine clasei de modele SUV. Se aude că Seria 9 va fi cel mai scump BMW fabricat vreodată. Prețul versiunii de vârf se va ridica la 300.000 de euro.