BMW a fost atins de febra hibridelor, lucru firesc într-o piață concurențială unde Lexus și Mercedes se afișează deja cu astfel de modele. Răspunsul BMW nu a întârziat să apară și în clasa superioară, unde performanța și luxul sunt acum asezonate cu tendințele ecologice. Seria 7 ActiveHybrid prezintă calitățile rafinate ale unei limuzine care consumă mai puține resurse decât versiunile normale ale Seriei 7.
BMW Seria 7 ActiveHybrid accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde, în timp ce consumul de combustibil în ciclu mixt conform standardelor de test UE este de 9,4 litri/ 100 km. Emisiile se situează la 219 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Tehnologia hibridă oferă și noi facilități pentru mai mult confort. De exemplu, modelul vine în premieră cu funcția Auto Start Stop în combinație cu o cutie de viteze automată. Acesta folosește frânarea pentru generarea de energie, în timp ce automobilele convenționale pierd această energie sub formă de căldură prin operarea și utilizarea frânelor.
Această tehnologie unică reprezintă o evoluție a Brake Energy Regeneration, un sistem folosit de BMW pentru întreaga gamă de modele cu motorizări pe benzină sau diesel echipate cu sistem EfficientDynamics. Sistemul intră în funcțiune fie la utilizarea frânei de motor, fie la acționarea frânelor.
Energia înmagazinată în acumulatorul litiu-ion este folosită în rețeaua internă, ceea ce scutește motorul cu combustie de misiunea de a genera curent electric, iar astfel i se permite propulsorului să furnizeze mai multă putere pentru procesul de accelerație. Rezultatul este o accelerare mai rapidă și mai dinamică, în timp ce energia electrică este disponibilă fără un consum suplimentar.
Seria 7 Active Hybrid este primul automobil care combină un propulsor V8 pe benzină, transmisia automată cu opt trepte și un motor electric într-un concept de tip “mild hybrid”.
Simbioza creată între un motor de opt cilindri cu tehnologie TwinPower Turbo și High Precision Injection cu un motor electric în trei faze oferă limuzinei hibride o putere de 465 CP și un cuplu maxim de 700 Nm.
Puterea este transmisă prin intermediul unei cutii automate cu opt trepte, poziționată într-o configurație compactă cu cele două propulsoare.
Motorul electric este alimentat de la un acumulator cu tehnologie litiu-ion, dezvoltată special pentru utilizarea în industria auto. Interacțiunea celor două motoare este perfect controlată, pentru a obține eficiență maximă și performanțe dinamice superioare specifice mărcii.