BMW nu va urma exemplul Mercedes de a strecura în fiecare gamă câte o versiune sportivă. Mai ponderați, bavarezii aștern mașini de performanță doar acolo unde știu că există un potențial însemnat de profit și imagine ce poate fi exploatat.
Dacă Seria 3, Seria 5 și Seria 6 se bucură de apreciatele versiuni M, noul Seria 5 Gran Turismo va fi lipsit de aportul unui astfel de model sportiv. Oficialii BMW au spus din capul locului că GT este cel mai luxos produs din familia noii generații Seria 5, ce se vrea un vârf de gamă autentic, iar apariția un model de performanță nu s-ar potrivi deloc cu scopul pentru care a fost creat.
Din același motiv, nici luxosul Seria 7 nu este tratat altfel, clienții interesați de un bolid mulțumindu-se doar cu un surogat, în persoana versiunii V12 de 544 CP, suficient de viguroasă cât să imprime limuzinei un comportament sportiv.
Pentru a compensa lipsa acesteia, Seria 5 Gran Turismo dispune, încă de la debut, de motorul twin-turbo V8 de 400 de cai putere regăsit pe varianta 550i. Aceasta este și singura care se poate ridica la pretențiile unui șofat mai agresiv.
Deloc surprinzător, BMW caută să descopere viitorilor clienți o altă latură a luxosului automobil de patru locuri. Miza fiind eficiența, germanii vor „întregi propulsia cu motoare diesel cu patru cilindri care vor fi lansate cât mai curând”, după cum afirmă Michelle Roberts, manager de produs.
Opțiunile se vor îndrepta către motorizările de 2.0 litri de 143 și 177 de cai putere, doar una urmând a-și găsi locul la Seria 5 Gran Turismo, model care rămâne setat pe două coordonate clare: lux și clasă.