BMW Seria 5 GT cu tracțiune integrală a sosit în România



BMW Seria 5 GT
BMW Seria 5 GT

BMW a subscris cu plăcere modei versiunilor 4×4, odată cu apariția lui X5. Treptat, tehnologia de tracțiune integrală a cucerit modele reprezentative ale mărcii, precum Seria 7 și Seria 3. Recent și noua vedetă Seria 5 GT a primit sistemul xDrive, lansarea oficială având loc în luna aprilie la Auto China Beijing.
Modelele BMW 530d xDrive Gran Turismo și BMW 550i xDrive Gran Turismo sunt deja disponibile pentru comenzi cu un preț de pornire de 49.500 Euro (fără TVA) pentru modelul diesel și respectiv 65.000 Euro (fără TVA) pentru modelul pe benzină. Comparativ cu versiunile cu tracțiune spate, cele echipate cu sistem xDrive sunt mai scumpe cu 2.000 de euro.
Tehnologia inteligentă BMW de tracțiune integrală a fost concepută pentru modelele BMW X. Punctul forte al acestei tehnologii superioare este răspunsul rapid și flexibilitatea mare cu transferul cuplului până la 100% pe puntea spate. Sistemul îmbunătățește nu numai aderența ci și dinamica pe drumurile virajate: controlat electronic răspunde la tendințele de subvirare sau supravirare prin transferul cuplului între cele două punți.
BMW 550i xDrive Gran Turismo este propulsat de un performant motor V8 ce dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo și de High Precision Injection. Cu o capacitate de 4,4 litri, acest remarcabil motor cu opt cilindri furnizează o putere maximă de 300 kW/407 CP pe o plajă cuprinsă între 5.500 și 6.400 rpm, precum și un vârf al curbei de cuplu de 600 Nm ce se păstrează constant între 1.750 și 4.500 rpm.
Cuplul superior, care devine disponibil de la un nivel redus al turației și se menține pe un interval larg, este acum folosit cu și mai multă precizie pentru o dinamică superioară prin tehnologia BMW xDrive. Astfel, accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 5,4 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este de 11,8 litri/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 ajunge la 275 grame per kilometru. BMW 550i xDrive Gran Turismo este primul model care combină o tracțiune integrală atât de inteligentă cu dinamica superioară, confortul călătoriei și eficiența unei transmisii automate cu opt trepte.
Motorul diesel cu șase cilindri dispuși în linie din echiparea modelului BMW 530d xDrive Gran Turismo este, de asemenea, un etalon de performanță în clasa sa. Cu o cilindree de 3,0 litri, motorul dispune de carte integral din aluminiu, sistemul de turbocompresie având geometrie variabilă a admisiei care asigură o furnizare superioară a puterii și a performanțelor perfect adaptate pentru orice condiții de condus.
Combustibilul este furnizat de cea mai nouă generație de piezoinjectoare, care operează la o presiune maximă de 1.800 bar. Aceasta face ca puterea maximă a motorului să fie de 180 kW/245 CP, la o turație de 4.000 rpm. Vârful cuplului de 540 Nm este disponibil deja de la 1750 rpm. BMW 530d xDrive Gran Turismo accelerează de pe loc până la 100 km/h în 6,9 secunde și atinge o viteză maximă de 235 km/h. Automobilul combină aceste performanțe sportive cu un consum mediu de combustibil de 6,9 litri/100 kilometri în ciclul de testare EU. Nivelul de emisii CO2 este de 183 grame per kilometru.
Un al doilea propulsor diesel, BMW 535d xDrive Gran Turismo – un reprezentant și mai puternic al noii generații de propulsoare BMW diesel cu șase cilindri dispuși în linie, va fi disponibil începând cu toamna acestui an. Echipat cu tehnologia BMW TwinPower Turbo și injecție directă common rail, motorul cu carter integral din aluminiu din dotarea acestui model remarcabil dezvoltă o putere maximă de 220 kW/300 CP la 4.400 rpm, precum și un maxim al cuplului de 600 Nm menținut constant pe un interval cuprins între 1500 și 2500 rpm.
Motorul pe benzină cu șase cilindri dispuși în linie din echiparea modelului BMW 535i xDrive Gran Turismo combină turbocompresia, High Precision Injection și gestiunea variabilă a supapelor VALVETRONIC. Această combinație unică oferă tehnologiei BMW TwinPower Turbo un răspuns direct și deosebit de spontan la apăsarea accelerației. Acest rezultat remarcabil este optimizat suplimentar de gestiunea supapelor VALVETRONIC, dar și de sistemul de supraalimentare. High Precision Injection dozează combustibilul cu mare precizie, furnizând cantitatea necesară în camerele de combustie la o presiune de până la 200 bar.
Cu o capacitate de 3,0 litri, acest motor remarcabil cu șase cilindri dispuși în linie, oferă o putere maximă de 225 kW/306 CP la 5800 rpm. Vârful curbei de cuplu este atins la 400 Nm, pe un interval cuprins între 1200 și 5000 rpm.
După ce vârfurile de gamă BMW 750i xDrive și BMW 750Li xDrive au făcut introducerea în Seria 7, o dată cu gama de modele a anului 2010, a sistemului inteligent BMW de tracțiune integrală, BMW 740d xDrive își face debutul în luna septembrie. Cu un motor cu carter este integral din aluminiu, BMW 740d xDrive dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo, precum și de injecție directă common-rail cu piezoinjectoare ce operează la presiune de până la 2.000 bar. În consecință, puterea maximă este de 225 kW/306 CP, cu un maxim al cuplului de 600 Nm menținut constant între 1.500 și 2.500 rpm.
BMW Seria 5 Gran Turismo combină eleganța, spațiul, confortul și versatilitatea într-un concept cu adevărat unic care capătă noi valențe prin tracțiunea integrală. Din iunie 2010, clienții vor avea posibilitatea de a alege între două versiuni ale modelului BMW Seria 5 Gran Turismo echipate cu BMW xDrive. Atât la BMW 530d xDrive Gran Turismo, cât și la BMW 550i xDrive Gran Turismo, transmisia integrală – permanentă și gestionată electronic – asigură o distribuție potrivită a cuplului între cele două punți.
Cu începere din septembrie 2010, BMW 535d xDrive Gran Turismo și BMW 535i xDrive Gran Turismo vor completa gama de motorizări.


BMW Seria 5 GT
BMW Seria 5 GT
BMW Seria 5 GT
BMW Seria 5 GT