BMW are o toamnă cât se poate de fierbinte, poate chiar cea mai fierbinte din 2000 încoace. O multitudine de lansări vor captiva atenția clienților tradiționali ai mărcii și nu numai, prin faptul că anul acesta este marcat de apariția câtorva modele inedite sau complet noi. Noul Seria 5 GT (Gran Turismo) se numără printre acestea, însă, mai presus de toate, este un automobil de nișă care inaugurează un segment neexploatat de producătorii premium.
Lansarea oficială în România a avut loc pe 24 octombrie, versiunea GT fiind primul exponent dintr-o serie de patru (sedan, touring și M5), cât va cuprinde familia de modele Seria 5, care aduce în prim plan designul și tehnologiile rafinate sub semnătura BMW.
Un element care individualizează în ansamblu noul Seria 5 GT este caroseria de tip „shooting brake”, o combinație atractivă între un crossover, sedan și MPV, ce aduce cu sine un cumul de avantaje: versatilitate, confort și funcționalitate.
Construit pentru o platformă nouă, modelul poate găzdui la interior doar patru persoane în condiții de confort comparabile sedanului Seria 7.
Cu dimensiuni de limuzină, 4.998 de mm lungime, 1.901 mm lățime, 1.559 de mm înălțime și un ampatament de peste 3 metri, noul Seria 5 GT dispune de cel mai generos spațiu interior în segmentul mediu. Alura distinctă și habitaclul luxos, combinat cu nivelul de confort la rulare exprimă în modul cel mai sincer plăcerea și pasiunea pentru condus.
Interiorul se remarcă în primul rând prin rafinamentul și dotările sale. Nivelul de calitate poziționează noul Gran Turismo pe o poziție de top nu doar în cadrul gamei BMW, ci și în segmentul premium. Clar, acesta este cel mai luxos model care poartă denumirea Seria 5.
Designul este o continuare a temei estetice inaugurate pe Seria 7 și abundă în artificii stilistice. Profilul sculptural, pasajele scurte și nervurile sunt urmate secțiunile curbe care trasează linii sportive peste ținuta exterioară.
BWM a garnisit echipează modelul cu un pavilion vitrat pentru o iluminare eficientă a interiorului, jante de 21 de inch și un dispozitiv de deschidere variabilă a portbagajului.
Sistemul facilitează introducerea unor obiecte mai voluminoase. Capacitate de încărcare standard a portbagajului este de 430 de litri și poate ajunge până la 1.650 de litri dacă scaunele din spate sunt rabatate.
Descris ca un automobil de lux ce înglobează caracteristici rar întâlnite pe un singur model, Seria 5 GT căută să atragă nu doar cumpărători sofisticați, ci și pe cei care și-au dorit din totdeauna “altceva” chiar și de la un BMW. Paleta de motorizări include trei unități. Cei care preferă unitățile pe benzină pot alege între unitatea cu șase cilindri de 3.0 litri – 306 cai putere (6,8 litri/100 km), și un V8 bi-turbo – 408 cai putere (8,3 litri/100 km), în timp ce iubitorii motorizărilor diesel pot opta doar pentru unitatea de 3.0 litri ce dezvoltă 245 de cai putere (5,6 litri/100 km). Toate propulsoarele îndeplinesc nomele de poluare Euro 5 și beneficiază standard de cutii automate cu opt trepte. Pe piața românească, noul BMW Seria 5 Gran Turismo are un preț de pornire cuprins între 55.930 de euro, inclusiv TVA și 74.970 de euro, inclusiv TVA.
BMW Seria 5 Gran Turismo
Locuri: 4
Motorizări: Euro 5
Benzină: 306 CP, 408 CP
Turbodiesel: 245 CP
Transmisie: automată 8 trepte
Lungime: 4.998 de mm
Lățime: 1.901 mm
Înălțime: 1.559 mm
Preț de bază: 55.930 – 74.970 de euro