BMW a subscris cu plăcere modei versiunilor 4×4 odată cu apariția lui X5. Treptat tehnologia de tracțiune integrală a cucerit modele reprezentative ale mărcii precum Seria 7 și Seria 3. Printre cei care beneficiază de sistemul xDrive se numără și noul Seria 5 GT.
Comparativ cu versiunile cu tracțiune spate, cele echipate cu sistem xDrive sunt mai scumpe cu 2.000 de euro.
Tehnologia inteligentă BMW de tracțiune integrală a fost concepută pentru modelele BMW X. Punctul forte al acestei tehnologii superioare este răspunsul rapid și flexibilitatea mare cu transferul cuplului până la 100% pe puntea spate. Sistemul îmbunătățește nu numai aderența ci și dinamica pe drumurile virajate: controlat electronic răspunde la tendințele de subvirare sau supravirare prin transferul cuplului între cele două punți.
BMW 550i xDrive Gran Turismo este propulsat de un performant motor V8 ce dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo și de High Precision Injection. Cu o capacitate de 4,4 litri, acest remarcabil motor cu opt cilindri furnizează o putere maximă de 300 kW/407 CP pe o plajă cuprinsă între 5.500 și 6.400 rpm, precum și un vârf al curbei de cuplu de 600 Nm ce se păstrează constant între 1.750 și 4.500 rpm.
Cuplul superior, care devine disponibil de la un nivel redus al turației și se menține pe un interval larg, este acum folosit cu și mai multă precizie pentru o dinamică superioară prin tehnologia BMW xDrive. Astfel, accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 5,4 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Consumul mediu de combustibil este de 11,8 litri/100 km.
BMW 550i xDrive Gran Turismo este primul model care combină o tracțiune integrală atât de inteligentă cu dinamica superioară, confortul călătoriei și eficiența unei transmisii automate cu opt trepte.
Motorul diesel cu șase cilindri dispuși în linie din echiparea modelului BMW 530d xDrive Gran Turismo este, de asemenea, un etalon de performanță în clasa sa. Cu o cilindree de 3,0 litri, motorul dispune de carte integral din aluminiu, sistemul de turbocompresie având geometrie variabilă a admisiei care asigură o furnizare superioară a puterii și a performanțelor perfect adaptate pentru orice condiții de condus.