BMW a dezvăluit astăzi noua generație de mașini performante de clasă medie. Lansarea noilor M3 Sedan și M4 Coupé înseamnă prezentarea de către divizia M a unei noi interpretări a automobilelor sport de înaltă performanță – și transferul filosofiei M spre cea de-a cincea generație M3.
A patra generație BMW M3 Coupé a fost produsă în peste 40.000 de unități, iar BMW M4 Coupé este pregătit să continue această poveste de succes.
Dezvoltat special pentru noile M3 Sedan și M4 Coupé, motorul de turație înaltă, cu șase cilindri dispuși în linie și tehnologie M TwinPower Turbo, produce o putere maximă de 431 CP. Cuplul maxim de 550 Nm este disponibil pe o plajă largă de turații și depășește performanțele precedentului B M3 cu aproximativ 40%. În plus, motorul a înregistrat o reducere a consumului de combustibil și a emisiilor cu aproape 25%. Atât BMW M3 Sedan, cât și M4 Coupé realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde folosindu-se de transmisia opțională M cu dublu ambreiaj, cu șapte trepte (4,3 secunde pentru cutia manuală).
Pentru a maximiza calitățile dinamice și pentru a asigura o eficiență excelentă s-a reușit o reducere a masei cu aproape 80 de kilograme în comparație cu modelul anterior cu aceeași echipare. De exemplu, M4 Coupé are o masă proprie de 1.497 de kilograme, grație utilizării riguroase a măsurilor de design ultraușor inteligent. Acestea includ utilizarea masivă a materialelor ultraușoare, precum plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) și aluminiu, pentru o serie de componente ale șasiului și caroseriei. Astfel, ambele modele sunt echipate cu acoperiș din carbon.
Unul din obiectivele principale în dezvoltarea M3 Sedan și M4 Coupé a fost asigurarea faptului că noile automobile oferă calități impresionate pe circuit. Prin urmare, prezența sistemului de răcire în specificație de curse face ca temperatura optimă pentru motor, turbocompresoare și transmisie să fie menținută în orice moment.
Pentru a accentua caracterul sportiv al celor două modele în ceea ce privește compoziția tehnică și ajustările de finețe ale mașinilor, inginerii au colaborat îndeaproape cu piloții oficiali BMW Motorsport de-a lungul fazei de dezvoltare. De exemplu, piloții DTM Bruno Spengler și Timo Glock au luat parte la teste extinse și la activitatea de setare derulate pe bucla Nordschleife de la Nürburgring.
Puterea motorului este transferată prin transmisia standard – manuală, cu șase trepte – cu un ambreiaj robust, cu două discuri. Acest angrenaj este mult mai compact decât predecesorul său și mai ușor cu 12 kilograme.
Pe lângă sporirea confortului de schimbare a vitezelor, cutia manuală utilizează garnituri inovatoare de frecare, din carbon, în inelele de sincronizare. Lubrifierea carterului uscat oferă o furnizare eficientă a uleiului la toate componentele motorului. Cutia de viteze reglează turația motorului la retrogradări – o particularitate care anterior era rezervată transmisiei M cu dublu ambreiaj.
Această funcție, adaptată în funcție de viteză, îmbunătățește cursivitatea transmisiei, ajută la îmbunătățirea stabilității și a fost dezvoltată inițial de inginerii din motorsport.