BMW va sosi la Frankfurt cu primele două exemplare ale noului sub-brand pe care l-au denumit simplu ”i”. Sunt două concepte botezate i3 și i8 care reprezintă viziuni asupra viitorului automobil pur ecologic și respectiv automobil sportiv ecologic. Ambele utilizează fibra de carbon, sisteme de propulsie eficiente, idei inovatoare de design și tehnologii care peste câțiva ani vor intra în utilizare cotidiană.
„Soluțiile de mobilitate ale mărcii BMW care să fie durabile și orientate spre un anumit scop, marchează începutul unei noi ere în ceea ce privește mobilitatea individuală în industria auto”, susține Ian Robertson, responsabil pentru marketing și vânzări.
BMW i3 Concept, comunicat inițial sub denumirea de Megacity Vehicle. Prima mașină electrică din producția de serie a BMW Group pune accentul pe provocările mobilității viitorului în zonele urbane și, în calitate de primul automobil electric din segmentul premium, reinventează atributele emblematice BMW pentru viitor.
BMW i8 Concept, o mașină sport de o versatilitate fără precedent – cu spațiu interior de patru locuri, performanțe dinamice remarcabile și eficiență de neegalat. Reunește un motor cu ardere internă și un sistem de transmisie electrică pentru a crea o experiență extraordinară a condusului completată de un nivel deosebit de redus al consumului de combustibil și al emisiilor.
BMW i3 Concept – dinamic, compact, fără emisii.
BMW i3 Concept este un automobil durabil fără compromisuri, conceput pentru aglomerările urbane.
Piesa centrală a designului este arhitectura inovatoare LifeDrive care are la bază folosirea materialelor de avangardă precum fibra de carbon și separarea automobilului în două componente complet distincte – șasiul (Drive) și habitaclu (Life). Utilizarea inovatoare a materialelor și designului ultra-ușor permite ca i3 Concept să parcurgă distanțe lungi cu o singură alimentare și să ofere o siguranță deosebită în cazul unei coliziuni, dar asigură și o dinamică excelentă a automobilului.
Motorul electric, dispus pe puntea spate, generează o putere de 170 CP și un cuplu impresionant de 250 Nm încă de la demaraj. BMW i3 Concept accelerează de la 0 la 60 km/h în mai puțin de patru secunde și de la staționare la 100 km/h în sub opt secunde. Modulul Life invocă un sentiment de spațiu în interiorul automobilului mai generos decât oferă chiar și cele mai noi mașini decapotabile.
Datorită celor patru locuri, ușilor cu deschidere largă în sens opus, portbagajului cu o capacitate de aproape 200 de litri și unui compartiment funcțional suplimentar în partea din față, BMW i3 Concept este echipat pentru cerințele utilizării cotidiene. Motorul electric dezvoltat de BMW și designul ultra-ușor optimizat al arhitecturii LifeDrive nu sunt singurii factori care asigură un nivel ridicat de eficiență și autonomie.
Abilitatea automobilului de a recupera energia în timp ce se deplasează și funcțiile speciale de extindere a autonomiei, cum ar fi modul ECO PRO, contribuie și ele la mărirea distanței parcurse.
Funcțiile inovatoare de conectivitate BMW i3 Concept au o contribuție importantă pentru o utilizare mai facilă a automobilului. Funcțiile de comandă de la distanță, accesibile printr-un terminal smartphone, permit proprietarilor să-și găsească mașina, să marcheze poziția stațiilor de realimentare, permit programarea încărcării acumulatorului după un anumit orar și furnizează informații despre statusul automobilului.
BMW i8 Concept – emoțional, dinamic și eficient.
BMW i8 Concept întruchipează transformarea în realitate a viziunii unei mașini sport contemporană și sustenabilă. Conceptul inovator hibrid plug-in combină sistemul modificat de transmisie electrică de la BMW i3 Concept (acum montat pe puntea față) cu un motor cu combustie cu trei cilindri, foarte performant, care dezvoltă o putere de 220 CP transferată punții spate. Motorul electric de la BMW i8 Concept poate propulsa singur automobilul.
Accelerarea de la 0 la 100 km/h în mai puțin de cinci secunde combinată cu un consum de combustibil – în ciclul de testare EU – situat la mai puțin de trei litri per 100 kilometri și un consum mediu mixt situat între 5,0 și 7,0 litri per 100 kilometri – chiar și cu un condus mai sportiv – sunt date care în momentul actual nu pot fi atinse de nici un automobil cu motor cu combustie și cu performanțe comparabile. BMW i8 Concept poate parcurge până la 35 de kilometri numai cu propulsie electrică.
Proporțiile dinamice oferă prototipului BMW i8 Concept impresia de mișcare spre înainte, încă dinainte de a-și mișca roțile și acordă o formă vizuală performanțelor extraordinare. Poziționarea motorului electric și a propulsorului pe punțile respective, economia de spațiu și pachetul bine echilibrat al tuturor componentelor a adus la o distribuție optimă a maselor 50:50. În același timp, modelul cu 2+2 locuri oferă suficient spațiu pentru patru pasageri, astfel că este extrem de practic pentru utilizare cotidiană. Greutatea fiecărei componente din interiorul BMW i8 Concept a fost minimizată până la cel mai mic detaliu, compensând masa suplimentară a sistemului de transmisie electrică și a acumulatorului.
Caracterul sportiv al BMW i8 Concept se regăsește și în interior. Cu planșa de bord orientată către conducător, într-o abordare nouă de design, BMW i8 Concept cufundă conducătorul într-o experiență unică a condusului. Poziția conducătorului este orientată clar spre persoana de la volan și oferă acces optim la toate informațiile și sistemele de control.
BMW i8 Concept este mașina sport a noii generații – simplă, emoțională și sustenabilă.