BMW nu va urma exemplul Mercedes de a strecura în fiecare gamă de modele câte o versiune sportivă. Mai ponderați, bavarezii aștern mașini de performanță doar acolo unde știu că există un potențial însemnat de profit și imagine ce poate fi exploatat. Este și cazul lui Seria 5 GT, care cel puțin în prima generație nu va avea o versiune cu sigla M.
Oficialii BMW susțin că GT este cel mai luxos produs din familia noii generații Seria 5, un vârf de gamă autentic, iar apariția unui model de performanță nu s-ar potrivi deloc cu scopul pentru care a fost creat.
Pentru a compensa lipsa acesteia, Seria 5 Gran Turismo dispune încă de la debut de motorul twin-turbo V8 de 400 de cai putere regăsit pe varianta 550i.
Aceasta este și singura care se poate ridica la pretențiile unui șofat mai agresiv. Deloc surprinzător, BMW caută să descopere viitorilor clienți o altă latură a luxosului automobil de patru locuri. Miza fiind eficiența, germanii ar putea întregi propulsia cu motoare diesel cu patru cilindri de 143 și 177 de cai putere.
Acestea se vor alătura unităților de 245 și 300 de cai putere.
BMW a introdus ulterior două versiuni xDrive, ce au în componență sistemul inteligent de tracțiune integrală permanentă, pe Seria 5 Gran Turismo disponibil încă de la lansarea doar cu tracțiune spate.