BMW acordă în egală măsură o atenție deosebită atât luxului cât și cailor putere. Rigoarea tipică nemților se aplică și în curtea emblematicului constructor bavarez care își calculează cu precizie fiecare pas. În ceea ce privește aparițiile semnate de divizia de performanță M, atenția este dublată de costurile și șansele de reușită ale unui model sportiv pe o piață globală tot mai selectivă.
Odată cu instalarea noului șef, Kay Segler, la cârma „uzinelor de cai putere”, au venit și primele răspunsuri la întrebări care îi măcinau de ceva vreme nu doar pe fanii mărcii dar și o parte a presei. „O versiune M este o extensie interesantă, dar nu știm dacă ea este și viabilă”, a explicat Segler. Oficialul a explicat că o versiune M pentru noul X1 nu se află în planurile de viitor ale BMW.
De asemenea, anticipatul M7 este încă un model incert, deoarece versiunea 760i este suficient de puternică și performantă pentru a nu implica dezvoltarea unui alt vehicul sportiv bazat pe Seria 7.
Singurul model care în prezent mai poate beneficia de o versiune de performanță este Seria 1. Pe viitor există șansa ca gama să fie întregită de M1. Segler a admis că există posibilitatea de a lansa acest model sportiv, însă până în 2012 nu există șanse de a-l produce.
Afirmațiile șefului diviziei BMW M sunt contrazise de ultimele teste pe circuitul Nurburgring care au dezvăluit pregătirea unui model sportiv în gama Seriei 1. Probabil în toamnă la Paris, germanii vor revela secretul ce se ascunde acum în spatele modelului de teste, o versiune Seria 1 Coupe cu numeroase modificări are trenului de rulare spate și ale spoilerelor.