BMW include în galeria celebrităților alte două modele fascinante și provocatoare. Cuplul M6 Coupe/ M6 Cabrio iese de pe scena automobilistică, lăsând în urmă nu doar rezultate deosebite, ci și o imagine puternică în clasa mașinilor sport. Producția primei generații s-a încheiat, diviza de modele rapide M pregătind reprezentanții noului val.
Cele două mașini superperformante au oferit cea mai exclusivistă experiență M pe șoselele normale, combinată cu tehnologia de transmisie și șasiu inspirate din lumea sporturilor cu motor.
Per total, au fost produse 14.152 unități din aceste două automobile sport superperformante: 9.087 unități din versiunea M6 Coupé, lansată în 2005, și 5.065 din varianta m6 Cabriolet, prezentată în anul următor.
Prin retragerea acestor doi sportivi la numai o lună după retragerea celei de-a patra generații a modelului BMW M5, acum vine momentul pentru a se încheia și producția propulsorului de înaltă turație V10 oferit de BMW M. Ani de-a rândul motorul de 507 CP a fost referință pentru modelele super-sport și un simbol al experienței deosebite pe care BMW M GmbH o deține în dezvoltarea propulsoarelor ultraperformante. Doi ani la rând, 2005 și 2006, motorul cu zece cilindri a obținut locul întâi în clasamentul general al prestigiosului concurs „Engine of the Year Award”, iar în următorii doi ani a ocupat, de fiecare dată, prima poziție în clasa propulsoarelor cu capacitatea de peste patru litri.
Caracteristic pentru acest motor unic, dezvoltat special pentru modelele BMW M5 și BMW M6, este furnizarea puterii care se face într-o manieră dinamică și totuși continuă chiar și la sarcini ridicate. Puterea este dezvoltată dintr-o cilindree de cinci litri, repartizată egal între cele zece camere de combustie, cele două rânduri de cilindri fiind dispuse la un unghi de 90 de grade.
Motorul furnizează puterea maximă la 7.750 rpm, în timp ce turația maximă este de 8.250 rpm. Vârful curbei de cuplu este atins la 520 Nm. Pe lângă conceptul de motor de înaltă turație, alte câteva detalii tehnice – printre care supape de accelerație controlate individual, electronic și furnizarea uleiului controlată pentru forțe laterale mari – sunt și ele derivate din lumea sporturilor cu motor.
Aproape în aceeași manieră, principiile de design al tehnologiei șasiului și construcția cu materiale ușoare sunt și ele transferate de pe circuite, pe șosele. Spre exemplu, în cazul modelului BMW M6 Coupé, plasticul ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) – un material care în mare parte datorează Formulei 1 introducerea sa în industria auto – a fost utilizat la construcția acoperișului și a altor componente de caroserie.
Un alt indiciu important al profilului pe care l-a avut BMW M6 Coupé a fost raportul masă-putere, 3,37 kilograme per CP.
În plus, caracteristicile remarcabile de performanță au fost susținute suplimentar de transmisia secvențială M cu șapte trepte, cu Drivelogic, și de Launch Control, totul pentru o accelerație maximă cu start de pe loc, de diferențialul blocant M variabil în funcție de viteză și de tehnologia șasiului care a inclus Electronic Damper Control (EDC / Control Electronic al Amortizoarelor) și frâne din aliaj.
Accelerația cu start de pe loc s-a realizat în aproximativ 4,6 secunde. În cazul modelului BMW M6 Cabriolet, aceasta a avut o durată mai mare cu doar 0,2 secunde.
La nivel mondial, BMW M6 Coupé și BMW M6 Cabriolet au fost apreciate ca fiind automobile de vis pentru pasionații domeniului, dar care aveau și ambiții sportive.
Piața numărul 1 pentru ambele modele a fost SUA, care a înregistrat vânzări de 3.528 unități Coupé și 3.247 exemplare Cabriolet, urmată de Germania (1.183 / 541 unități). Pe poziția a treia în ceea ce privește vânzările modelului BMW M6 Coupé s-au situat Marea Britanie și Irlanda, cu 619 automobile înmatriculate.