BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupé își pregătesc debutul



BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupé își pregătesc debutul
BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupé își pregătesc debutul

BMW plănuiește lansarea a două noi vehicule sport. M3 Sedan și M4 Coupé reprezintă viziunea modernă despre automobilul de înaltă performanță și care respectă filozofia M. Cea de-a patra generație BMW M3 Coupé a fost produsă în peste 40.000 de exemplare, iar BMW M4 Coupé este pregătit să continue povestea de succes.
Denumirea „M4” este o referință la gama de modele care furnizează baza pentru noul model M. Și, în premieră, versiunea Coupé va fi lansată în același timp cu varianta cu patru uși care, conform tradiției, va fi botezată BMW M3.
O dezvoltare nouă pentru M3 Sedan și M4 Coupé, motorul cu șase cilindri dispuși în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo, produce o putere maximă de aproximativ 430 CP. Cuplul maxim trece bine de granița celor 500 Nn, depășind valorile înregistrate de vechile generații BMW M3 cu peste 30%. Cu toate acestea, motorul înregistrează o reducere a consumului de combustibil și a emisiilor cu aproape 25%. Masa automobilelor a fost scăzut sub 1.500 de kilograme, ceea ce contribuie la asigurarea unei dinamici remarcabile și a unei eficiențe excepționale.
Pentru a asigura temperaturile optime de operare în utilizare cotidiană, în călătoriile scurte din jurul orașului, dar și pe circuit, inginerii au dezvoltat un sistem de răcire extrem de eficient. De exemplu, pe lângă cele două turbocompresoare foarte dinamice, sistemul de admisie a aerului de la motorul cu șase cilindri include și un intercooler indirect pentru răcirea aerului de admisie, ceea ce maximizează presiunea de încărcare și puterea motorului.
Numeroșii ani de experiență în motorsport pe care i-au acumulat inginerii își fac simțită prezența în construcția sistemului de propulsie al noilor BMW M3 Sedan și BMW M4 Coupé. De exemplu, cuplul impresionant al motorului este transferat de un arbore cotit cu rigiditate torsională ridicată, a cărui masă redusă permite o scădere semnificativă a masei de rotație. Astfel, arborele cotit contribuie la optimizarea reacției și accelerării motorului și are o contribuție importantă la abilitatea acestuia de a urca în turații.
În echiparea standard, puterea motorului este transferată roților printr-o transmisie manuală cu șase trepte. Opțională, transmisia M cu dublu ambreiaj cu șapte trepte, cu DriveLogic, are o abordare specială în combinarea unor valori aparent complementare, precum performanțele sportive absolute și confortul.
Masa redusă și nivelul ridicat al rigidității structurale reprezintă și aici ingredientele principale prin care automobilul oferă o experiență foarte dinamică a condusului. Numai la puntea față cu dublu braț transversal, utilizarea construcției ușoare cu aluminiu pentru componente precum brațele de control, suporturile roților și subcadrele punții, reduce masa cu cinci kilograme față de varianta convențională cu oțel.
Articulațiile sferice fără joc și lagărele din elastomer, dezvoltate special pentru M3 Sedan și M4 Coupé, asigură un transfer optim și direct al forțelor – lateral și longitudinal. O placă de rigidizare din aluminiu, bare transversale din CFRP pentru puntea față și legături fixe suplimentare între subcadrul punții și pragurile caroseriei – toate acestea contribuie la mărirea rigidității structurii frontale.