BMW a cizelat aspectului unui roadster pur. Vorbim de Z4, model care din acest an primește o serie de îmbunătățiri tehnice și estetice. Cea mai nouă versiune Z4 este pregătită pentru premiera mondială la Salonul Auto de la Detroit.
Dotările exterioare noi, subtilitățile de detaliu interior, noul pachet de echipamente Design Pure Traction, noul model entry-level sDrive18i furnizează un impuls unui model care face parte din unul dintre cele mai exclusiviste și emoționale segmente ale industriei auto.
Succesul unui roadster BMW din prezent își are originile în execuția riguroasă a conceptului, un proces care și-a lăsat amprenta asupra designului și a proprietăților de condus ale fiecărui automobil.
Hard topul se îmbină perfect cu forma automobilului. Acoperișul poate fi deschis prin apăsarea unui buton, un proces ce durează 19 secunde și poate fi realizat și atunci când automobilul se deplasează cu viteze de până la 40 km/h.
Pentru noul BMW Z4 sunt disponibile 11 culori pentru caroserie, printre care noul Mineral Grey metalizat, Glacier Silver metalizat și Valencia Orange metalizat, care pot fi comandate doar în combinație cu pachetul opțional Design Pure Traction. Încă de la lansare, BMW Z4 va dispune de o gamă de cinci motorizări pe benzină, clienții putând opta între cele trei versiuni cu patru cilindri și cele două cu șase cilindri. Toate propulsoarele noului BMW Z4 îndeplinesc – standard – normele EU6 privind emisiile, care vor intra în vigoare în 2014.
BMW Z4 sDrive18i va interpreta rolul noului model entry-level. Este echipat cu un motor de 2,0 litri, care dezvoltă o putere maximă de 156 CP la 5.000 rpm. Noul model accelerează de la 0 la 100 km/în 7,9 secunde (transmisie automată: 8,1 secunde) și atinge o viteză maximă de 221 km/h (220 km/h). Consumul mediu de combustibil pentru BMW Z4 sDrive18i în ciclul de testare EU este 6,8 litri la 100 de kilometri.
Pachetul tehnologic BMW TwinPower Turbo pentru noul BMW Z4 sDrive18i include turbocompresor twin-scroll, injecție directă pe benzină High Precision, control complet variabil al supapelor VALVETRONIC și gestiune variabilă continuă a axului cu came Double-Vanos. O versiune identică a acestui pachet tehnologic o regăsim și la motoarele – tot versiuni de 2,0 litri – de la BMW Z4 sDrive20i și BMW Z4 sDrive28i.
Aceste motoare pot fi comandate cu transmisie automată cu opt trepte, cu clapete de schimbare amplasate pe volan, ca alternativă la cutia de viteze manuală cu șase viteze – dotare standard. Variantele de motorizări existente – sDrive20i, sDrive28i, sDrive35i și sDrive35is – se mențin în gamă.
Lansarea pe piață a noului BMW Z4 este programată pentru luna mai 2013.