BMW își apără poziția de lider în segmentul premium și în 2011



BMW își apără poziția de lider în segmentul premium și în 2011
BMW își apără poziția de lider în segmentul premium și în 2011

BMW își probează încă o dată succesul pe segmentul premium din România. Împreună cu divizia M a încheiat anul trecut cu creșteri procentuale de peste 2 cifre, în contextul în care piața auto a înregistrat o contractare. Cu 2.028 livrări în 2011, BMW s-a dovedit pentru al treilea an consecutiv, alegerea numărul unu în segmentul premium și în România.
Peste 68% din clienții mărcii au optat pentru un model SUV, aceasta fiind și piața unde BMW s-a impus cel mai autoritar. 1.376 modele din gama X au fost livrate în 2011, o creștere de peste 30% (2010: 1.053 unități), susținută în special de noile modele BMW X3 și BMW X1. În acest context, cel mai vândut model ale mărcii rămâne BMW X5, cu 434 unități (2010: 395, +10%), în timp ce BMW X1 urcă în premieră pe poziția a doua cu 373 livrări (2010: 156, +139%) și BMW X6 cu 336 livrări (2010: 326, +3%).
În primul an în care este integral pe piață, noul BMW Seria 5 s-a impus în mod clar în fața competiției cu 285 unități (2010: 111 unități, +157%). De o apreciere deosebită s-au bucurat și exclusivistele BMW Seria 6 Coupe și Cabrio, modele care au debutat în cursul anului 2011 cu un total de 15 livrări (11 Seria 6 Cabrio, lansat în luna aprilie; 4 BMW Seria 6 Coupe, lansat în luna septembrie).
„Clientul nostru se schimbă. Decizia de cumpărare nu mai este una impulsivă, fundamentată doar pe factori emoționali și preț. Costul total de utilizare devine tot mai important: costul de combustibil, întreținere și revizii, costuri de finanțare sau valoare de revânzare. Am fost foarte activi promovând soluții în acest sens, cu programe precum Basic Service Inclusive sau pachetele BMW Financial Services. Și cred că acestea au avut un rol important în obținerea primei poziții în piață la final de an”, a declarat Marco Schulz, director general BMW Group România.
Evoluția pozitivă a fost susținută și de extinderea rețelei de parteneri. Două centre noi complete au fost deschise în Brăila și Arad, ambele în luna septembrie, după debutul din vară a centrului de vânzări din Râmnicu-Vâlcea. În același timp au fost anunțate două investiții importante în Constanța și București-Otopeni (Automobile Bavaria), investiții ce urmează a fi inaugurate în prima parte a acestui an.