BMW se desparte de un model emblematic pentru clasa sport. Actuala generație M3 Coupé, își va încheia cariera după ce peste 40.000 de unități au părăsit linia de asamblare. Propulsat și el de un motor V8 de înaltă turație, BMW M3 Cabriolet va continua să fie produs până în luna septembrie 2013.
Încă de la prima generație prezentată în 1986, M3 a devenit referința mașinilor sport pentru acest segment atât pe șosea, cât și pe circuit.
Cea mai recentă generație M3 a adus noi elemente în această poveste specială de succes. Producția BMW M3 Coupé – lansat în 2007 – a depășit 40.000 de unități, în timp ce BMW M3 Sedan a fost construit în aproape 10.000 de unități.
Până în prezent, aproape 16.000 de unități BMW M3 Cabriolet au fost produse. În total au fost livrate în România 22 de unități, din care 17 BMW M3 Coupé.
Cea mai importantă particularitate comună a celor trei versiuni de caroserie este sistemul de propulsie și tehnologia șasiului, derivate direct din motorsport. Motorul de 4,0 litri, primul V8 care a echipat un model M3 de serie, dezvoltat exclusiv pentru M3, are cele două rânduri de cilindri dispuse în unghi de 90 de grade. Propulsorul dezvoltă o putere maximă de 420 CP, generează un cuplu maxim de 400 Nm, iar turația maximă ajunge la 8.400 rpm. Asemenea turației ridicate a motorului, numeroase detalii de construcție au fost preluate direct din motorsport.
La cinci ediții consecutive ale International Engine of the Year Award, motorul BMW M3 a câștigat trofeul clasei de capacitate 3,0-4,0 litri.
Transferul de tehnologie de pe circuit în producția de serie se regăsește și la nivelul altor componente ale sistemului de propulsie și ale șasiului. Șasiul ultraușor este completat de puntea față, conectată la caroserie printr-o placă de aluminiu pentru rigidizare, și de cea spate cu cinci brațe de legătură, cu bare antiruliu tubulare și brațe de control al punții din aluminiu ranforsat.
Dezvoltat special pentru M3, șasiul este combinat cu un sistem de direcție cu pinion și cremalieră cu funcție Servotronic specifică M și diferențial M variabil pentru puntea spate.
BMW M3 a fost echipat standard cu un sistem de frânare cu componente superperformante și opțional putea fi comandat cu sistem de control electronic al amortizoarelor cu trei moduri de funcționare.
O altă opțiune inovatoare introdusă la a patra generație a fost M DCT Drivelogic.
Prima transmisie cu dublu ambreiaj pentru modelele de serie care putea fi reglată pentru a se potrivi caracteristicilor de performanță ale motorului de înaltă turație, oferea posibilitatea unei accelerații deosebit de dinamice, fără întrerupere a fluxului de putere.