BMW i8 Spyder reflectă viitorul sportivelor cabrio



BMW dezvoltă o gamă de automobile cu arhitectură nouă, dedicată mobilității electrice. În completarea noilor modele, tot sub umbrela BMW i, sunt în dezvoltare o serie de modele care urmăresc să răspundă la schimbarea rapidă a nevoilor clienților în deplasarea în marile aglomerații urbane. i8 Spyder este unul dintre acestea.
BMW i combină conceptul emoțional al unui model deschis, sportiv, cu eficiența oferită de mobilitatea electrică.
Mașina sport se bazează pe arhitectura inovatoare LifeDrive (șasiu din aluminiu și caroserie din fibră de carbon), ea însăși susținută de o construcție modulară ușoară și de utilizarea unor materiale avansate ultraușoare. BMW i8 Spyder este un hibrid plug-in propulsat de o transmisie eDrive care combină un motor electric foarte performant cu un motor cu ardere internă, pe benzină.
Acumulatorul litiu-ion, poate fi reîncărcat într-un interval de timp foarte scurt de la orice sursă casnică de curent. Masa redusă a automobilului, centrul de greutate coborât și echilibrul deosebit, la care se adaugă puterea totală a sistemului de până la 354 CP, promit calități dinamice de invidiat, o eficiență remarcabilă și o inegalabilă plăcere a condusului.
Asemenea versiunii coupé, BMW i8 Spyder este construit în jurul arhitecturii inovatoare LifeDrive care alătură două unități funcționale, independente.
Astfel, modulul Life oferă automobilului o celulă a pasagerilor extrem de ușoară și rigidă, în timp ce modulul Drive – cu structura din aluminiu – înglobează toate componentele operaționale ale automobilului, precum bateriile, transmisia, șasiul și structura de siguranță.
BMW i8 Spyder cu eDrive este un hibrid plug-in care combină două surse diferite de putere și utilizează avantajele specifice ale electromotorului și ale motorului cu ardere internă pentru un efect optim.
Electromotorul de 131 CP, aflat pe puntea față, acționează în tandem cu un motor turbo pe benzină, cu trei cilindri, care dezvoltă 223 CP spre puntea spate. Ambele unități sunt dezvoltări interne ale BMW și generează o putere totală a sistemului de 354 CP și ating un cuplu maxim de 550 Nm.
Aceste valori sunt suficiente pentru ca BMW i8 Spyder să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 5 secunde, pentru a ajunge la o viteză maximă, limitată electronic, de 250 km/h.
În ciuda acestor performanțe, modelul cu două locuri consumă doar 3,0 litri de benzină per 100 kilometri.