BMW i8 este automobilul sport al viitorului



BMW i8 este automobilul sport al viitorului
BMW i8 este automobilul sport al viitorului

BMW a lansat oficial noua gamă de hibride denumită BMW i. Vârful de gamă este i8 un produs inovator, o generație nouă și revoluționară de automobil sport. Acesta combină un sistem de propulsie hibrid plug-in cu celula pasagerilor creată din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) și șasiul din aluminiu care înglobează motorul cu ardere internă și electromotorul, pachetul de acumulatori și suspensie.
Noul BMW i8 a fost conceput de la început ca mașină sport hibrid plug-in, cu atribute de performanță deosebite și o eficiență superioară. Arhitectura LifeDrive – dezvoltată special pentru BMW i – oferă platforma ideală pentru o construcție cu masă minimă, centru de greutate coborât și distribuție perfect egală a maselor între cele două punți. Motorul cu ardere internă și electromotorul, pachetul de baterii, electronica de putere, componentele șasiului și funcțiile structurale și de siguranță sunt dispuse în cadrul modulului Drive din aluminiu, în timp ce elementul central al modulului Life este celula CFRP a pasagerilor, cu 2+2 locuri.
Noul BMW i8 este prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt și urmează să aibă debutul pe piață la începutul anului viitor. Prețul este 126.000 de euro în Germania, include TVA și nu include bonificația de mediu pentru automobile electrice oferite de guvernele acestor țări.
Masa totală redusă (1.490 kg) se datorează în special celulei pasagerilor realizată din CFRP. Chiar dacă oferă componentei aceeași rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai ușor decât oțelul și cu 30 de procente față de aluminiu. Principiul designului ultraușor inteligent este aplicat la toate componentele automobilului.
Ușile sunt realizate dintr-o structură internă din CFRP și un înveliș exterior din aluminiu, cântărind astfel cu 50% mai puțin decât o construcție convențională.
De asemenea, BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu sticlă ranforsată chimic.
Cu o lungime de 4.689 mm, o lățime de 1.942 mm și o înălțime de 1.293 mm, BMW i8 are proporțiile unei mașini sport tipice. Personalitatea dinamică este subliniată și de capota lungă, elementele aerodinamice evidente, linia alungită a plafonului, consolele scurte și ampatamentul de 2.800 mm. Motorul cu ardere internă, cu trei cilindri, de la BMW i8 dezvoltă 231 CP și propulsează puntea spate, în timp ce electromotorul de 131 CP transmite puterea spre puntea față și este alimentat de energia acumulatorului litiu-ion care poate fi încărcat de la o priză normală.
Într-un regim de condus cotidian, acest sistem hibrid plug-in permite o autonomie de până la 35 de kilometri și o viteză maximă de 120 km/h în regim exclusiv electric. Cea mai puternică dintre cele două surse propulsează puntea spate și este susținută electric de sistemul hibrid pentru a oferi plăcerea condusului specifică BMW, oferind în același timp un nivel fără precedent al eficienței. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în doar 4,4 secunde, în timp ce consumul mediu de combustibil – calculat în ciclul de testare EU pentru automobile hibrid plug-in – este de 2,5 l/100 km. Emisiile CO2 sunt de 59 g/km.