BMW Group a raportat vânzări record în primul semestru din 2012



BMW Group a raportat vânzări record în primul semestru din 2012
BMW Group a raportat vânzări record în primul semestru din 2012

BMW Group a înregistrat vânzări-record pentru primele șase luni ale anului, cu un total de 900.539 de automobile livrate la nivel mondial, o creștere de 8,1% față de aceeași perioadă a anului trecut (2011: 833.391). De asemenea, compania a avut a doua cea mai bună performanță a vânzărilor din istorie, pentru o singură lună, cu 172.516 mașini ale mărcilor BMW, MINI și Rolls-Royce livrate în iunie (2011: 165.868/ +4,0%).
BMW Group a înregistrat evoluții pozitive pe toate continentele în luna analizată. În Europa, vânzările au crescut cu 1,5%, la 92.686 automobile (2011: 91.356). În acest an, vânzările BMW Group au rămas la nivelul anului anterior, prin cele 437.066 de mașini livrate clienților din Europa (2011: 437.399/ -0,1%). BMW Seria 3 Touring, care deține două treimi din înmatriculările gamei BMW Seria 3 pe piața internă din Germania, este de așteptat să aducă un impuls nou pe piețele europene după lansarea din septembrie.
În Asia, BMW Group a livrat 237.875 de mașini în primele șase luni din 2012 și a înregistrat o creștere de 25,7% comparativ cu aceeași perioadă din 2011 (anul trecut: 189.254). În luna iunie, 38.352 automobile au fost livrate (2011: 34.836/ +10,1%). În prima jumătate a anului, numeroase piețe din Asia au avut parte de creșteri exprimate cu două cifre, inclusiv piețe mici precum Indonezia (1.061/ +48,0%), dar și piețe mari precum Japonia (27.698/ +27,4%) și China.
America a înregistrat o ușoară creștere a vânzărilor în luna iunie, cu un total de 35.116 automobile livrate (2011: 34.414/ +2,0%). În primele șase luni, 194.620 mașini au fost livrate clienților din America, ceea ce a însemnat un ușor salt, de +8,8%, față de anul trecut (178.901).În SUA 27.720 de automobile au fost înmatriculate în luna ce a închis primul semestru, o creștere de +3,2% față de aceeași lună a anului anterior (2011: 26.865).
În România, BMW Group a înregistrat cea mai bună jumătate de an de după 2008. Până în iunie 2012 au fost livrate în total 960 de modele BMW (2011:800/ +20,1%) și 75 MINI (2011:65/ +15,4%).
Cea mai importantă creștere a fost obținută de BMW X3 care urcă pe prima poziție în topul celor mai vândute modele ale mărcii în acest an (160 unități, +77,8%). Pe poziția a doua sunt BMW X1 (156 unități) și BMW Seria 5 (154 unități). În total, 2 din 3 clienți au optat pentru modele din gama BMW X, în timp ce peste 90% au ales un diesel.
MINIhatchback și MINI Countryman sunt cele mai populare modele ale mărcii britanice. În timp ce în ceea ce privește motorizarea, opțiunile înclină către propulsorul de top benzină – Cooper S, 1,6 litri TwinScroll Turbo 184 CP.
“Ne-am întărit poziția pe piața din România. Ne construim creșterea pe o gamă tot mai largă de modele: gama BMW X și BMW Seria 5. După primirea excelentă în presă la lansare, așteptăm rezultate excelente și pentru BMW Seria 1 și BMW Seria 3. În același timp ne întărim rețeaua cu noi parteneri”, a explicat Marco Schulz, director general BMW Group România.