BMW Group s-a impus constant în nenumărate studii ca lider în industria auto în ceea ce privește dezvoltarea durabilă. Aceasta se referă la tot ciclul de viață al produselor oferite, de la producție, trecând la impactul asupra mediului în timpul utilizării și apoi reciclare. În acest sens, cel mai cunoscut demers al companiei este BMW EfficientDynamics, pachetul extins de măsuri oferit standard pe toată gama de modele pentru a reduce emisiile și a îmbunătății performanțele dinamice.
Introdus deja din martie 2007, a fost primul program de acest gen pentru un producător auto.
BMW dorește o producție cât mai eficientă, care generează tot mai puține deșeuri, cu un consum de energie tot mai mic și asigurat tot mai mult din resurse regenerabile. Obiectivul pe termen lung este reducerea între 2006 și 2020 cu 45% a emisiilor și resurselor consumate pe automobil în procesul de producție.
Este cazul liniei de asamblare BMW i de la Leipzig care este alimentată exclusiv cu energie eoliană sau fabricii de fibră de carbon (CFRP) de la Moses Lake, alimentată 100% cu energie hidro, pentru a da numai câteva exemple.
În cadrul aceleiași strategii se încadrează fabrica din Spartanburg, SUA, unde din 2003 a fost inițiat proiectul „Gas to Energy” pentru generarea de energie electrică folosit gazul metan colectat de la un depozit de deșeuri din apropiere. Tot la Spartanburg, în 2010, a fost demarat proiectul de utilizare a pilelor de combustie pentru propulsarea utilajelor logistice.
În această lună, BMW Manufacturing a anunțat extinderea utilajelor propulsate cu pile de combustie cu hidrogen, utilizate la manevrarea materialelor în incinta fabricii americane cu suprafața de 37,2 hectare. Compania și-a mărit de peste două ori flota de echipamente cu pile de combustie cu hidrogen, urmând să ajungă în acest an la 230 de unități.
„BMW continuă să completeze modelul de producție cu dezvoltare durabilă prin adăugarea unor tehnologii alternative și eficiente”, a declarat Josef Kerscher, președintele BMW Manufacturing. „Implementarea cu succes și extinderea flotei alimentată cu pile de combustie cu hidrogen au reprezentat o sursă de energie durabilă care a depășit așteptările noastre.”
Utilizarea suplimentară a sistemului cu pile de combustie cu hidrogen a fost realizată prin adăugarea a două compresoare de mare capacitate, a unor tuburi de depozitare și a conductelor de distribuție, precum și a opt distribuitoare de hidrogen. Zilnic, sistemul extins va furniza minimum 400 de kilograme de hidrogen.
BMW estimează că sistemul extins va reduce consumul anual cu 4,1 milioane kWh, față de 1,8 milioane kWh cât realiza sistemul inițial cu pile de combustie cu hidrogen.