BMW este din nou primul. Primul în statisticile întocmite la nivel global. Revista Forbes și compania de cercetare WPP au publicat un studiu comun, în cadrul căruia BMW a fost declarat marca auto cu cel mai mare impact la nivel mondial.
Studiul, aflat deja la a treia ediție, măsoară impactul pe care mărcile îl au față de clienți, așa numitul „cultural traction“, relevanța culturală pe care brandurile o au în lumea consumatorului.
Acesta este definit de patru atribute importante: vizionar, inspirațional, curajos, entuziasmant.
La studiu au participat peste 62.000 de respondenți din zece regiuni geografice importante: SUA, China, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Australia, Brazilia, Hong Kong și Singapore. Top 10 al celor mai relevante branduri este dominat de Google; Apple ocupă locul al doilea, urmat la mică distanță de Samsung. În clasamentul general, BMW ocupă locul al șaptelea, fiind cea mai bine clasată marcă auto ca viziune și capacitate de a inspira.
În calitate de lider al studiului, Maggie Taylor a descris astfel secretul succesului care stă în spatele celor zece mărci: „O marcă trebuie condusă și cultivată astfel încât clienții să o perceapă ca fiind de actualitate și relevantă, dar, în același timp, să rămână fidelă valorilor sale principale”.
În contextul acestui studiu, BMW se poziționează ca cea mai importantă marcă auto.
Atât îmbunătățirea valorii de bază a mărcii – „Joy”, „Plăcerea de a conduce” asigurată prin „EfficientDynamics” -, cât și consolidarea mărcii principale BMW prin subbrandurile BMW M și BMW i reprezintă factori importanți de succes.
Totodată marca germană este pe locul al treilea în percepția ca brand inovativ, imediat după Apple și Google.