BMW este încă o dată marca premium numărul 1



BMW este încă o dată marca premium numărul 1
BMW este încă o dată marca premium numărul 1

BMW trece pentru prima dată de cota 1,5 milioane unități în urma unei creșteri de 11,6% (1.540.085). Aceasta îi permite mărcii germane să își consolideze prima poziție în segmentul premium. În anul lansării, noul Seria 3 Sedan a ocupat deja locul întâi în segmentul limuzinelor de clasă medie, în timp ce, per ansamblu, Seria 3 rămâne cel mai de succes model al mărcii cu un total de 406.752 automobile.
Performanțele BMW au fost susținute de succesul noilor modele care capătă recunoașterea pieței, BMW Seria 1 a înregistrat un plus de 28,6% la 226.829 automobile, BMW X1 de 16,9% la 147.775 automobile, în timp ce BMW Seria 6, beneficiind de lansarea versiunilor Coupe și Gran Coupe, dar și de disponibilitatea versiunilor cu tracțiune integrală pentru prima oară în istorie, a înregistrat o creștere de 146,8% la 23.193 automobile.
În România, în contextul unei scăderi pronunțate a pieței auto în general, mărcile BMW Group au realizat al treilea an consecutiv de creștere.
BMW își menține dominația pieței premium de automobile cu un total de 2161 livrări (+6,56%). BMW X5 rămâne și în acest an cel mai de succes model al mărcii cu un total de 387 unități, într-o ușoară scădere (-10,83%). Se observă însă o expansiune susținută a mărcii pe tot mai multe segmente, cu o creștere puternică în segmentul limuzinelor superioare unde BMW Seria 5 ocupă prima poziție în piață cu 339 unități (+18,95%). Chiar dacă aproape 2 din 3 unități livrate au fost un model din gama X (1359 unități BMW X1, X3, X5 și X6 au ajuns în acest an la clienți, 62,88% din totalul livrărilor), marca și-a extins prezența și către segmentul break-urilor premium cu BMW Seria 3 Touring și BMW Seria 5 Touring.
Negru, alb și gri reprezintă topul opțiunilor în ceea ce privește culorile. Chiar dacă rămân conservatori în această privință, se observă o schimbare importantă a clientului mărcii, tot mai preocupat de costurile totale de utilizare ale automobilului. Astfel, finanțarea devine o temă tot mai importantă. În intervalul 2009 – 2012, dacă marca a înregistrat o creștere de aproximativ 90%, numărul de automobile BMW cumpărate prin leasing a crescut cu 250%.
În același timp, bazându-se pe o gamă nouă de produse cu calități excepționale, BMW rămâne alegerea numărul unu în ceea ce privește modelele de înaltă performanță.
8 modele M, dintre care 7 M5 au ajuns în 2012 în România. Noul propulsor de trei litri diesel cu trei turbine a deschis noua gamă de modele M Performance. Acesta oferă un maxim de 381 CP și un impresionat cuplu 750 Nm. Este inima celui mai rapid sedan diesel de serie și celui mai rapid SUV diesel de serie din lume, chiar dacă competiția are în ofertă propulsoare diesel de cilindree mai mare.
De la debutul în România, la jumătatea lui 2012, au fost livrate 23 unități cu acest motor, din care 13 BMW X6, 5 BMW Seria 5 și 4 BMW X5.