BMW va lansa în toamna acestui an o generație complet nouă de automobile care vor purta particula ”i”. Primul exponent al gamei este i3, iar marca germană ne oferă astăzi primele detalii oficiale. Modelul este un vehicul de oraș cu o arhitectură din aluminiu și fibră de carbon și o motorizare hibridă.
Motorul electric generează o putere de 170 CP și un cuplu maxim de 250 Nm, disponibil din prima clipă. Motorul cântărește doar 50 de kilograme și oferă o viteză de răspuns fără precedent în universul electromobilității. BMW i3 sprintează de la 0 la 60 km/h în aproximativ 3,7 secunde și de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde.
Conceptul de control al BMW i3 cu o singură pedală, configurat de inginerii BMW Group în dezvoltarea sistemelor de propulsie, contribuie suplimentar la experiența unică a condusului. Modul de recuperare a energiei este activat în momentul în care conducătorul ridică piciorul de pe accelerație, electromotorul comută din modul propulsor în cel generator, transferând puterea în acumulatorul litiu-ion.
Acumulatorul litiu-ion oferă modelului BMW i3 o autonomie de 130-160 de kilometri în regim de condus cotidian. Aceasta crește cu aproximativ 20 km, în modul ECO PRO și încă o dată cu aceeași distanță în ECO PRO+ pentru un maxim real de până la 200 km.
Prelungirea autonomiei se face cu ajutorul unui motor pe benzină, cu doi cilindri (650 cmc), care dezvoltă 34 CP și care este montat în vecinătatea electromotorului, deasupra punții spate. În traficul cotidian, acest motor prelungește autonomia maximă a mașinii cu aproximativ 300 de kilometri.
i3 dispune de pachetul perfect. Cu o masă proprie de 1.195 de kilograme, mașina este mai ușoară decât majoritatea modelelor compacte, oferind un spațiu semnificativ mai mare pentru cei patru ocupanți.
Tracțiunea spate, centrul de greutate coborât, distribuția echilibrată a maselor și reglajul specific al suspensiei oferă platforma perfectă pentru agilitate și plăcere a condusului.
Dimensiunea anvelopelor standard (155 / 70 R19) este specifică BMW i3. Chiar și atunci când BMW i3 este condus într-o manieră sportivă, forțele dinamice longitudinale și laterale sunt transferate mereu cu siguranță și stabilitate mare. Intervențiile sistemului DSC (control dinamic al stabilității) sunt necesare doar în situații extreme, iar mișcările caroseriei sunt minime.
Sistemul DSC standard oferă toate funcțiile familiare de la actualele modele BMW, inclusiv ABS, Cornering Brake Control (control al frânării în viraje), Dynamic Brake Control (control dinamic al frânării), Fading Compensation (compensare de răspuns la supraîncălzire) și funcție Brake Drying (curățare/uscare a frânelor). Modul DTC (control dinamic al tracțiunii), activat printr-un buton, ridică nivelul de intervenție a sistemului de control al stabilității și permite o patinare controlată a roților propulsoare de la BMW i3 când se rulează pe zăpadă sau nisip și dinamic în viraje.