BMW revela în aprilie anul curent conceptul din care va deriva cel mai iubit sedan sportiv premium din lume. Nimeni altul decât M5, modelul prinde viață într-o nouă formă și prezentare care marchează un salt major la nivel tehnologic. Noua generație vine la o distanță de 4 ani de la debutul vechiului M5.
Premiera va avea loc în septembrie la Frankfurt, atunci când se va afla data exactă a comercializării și a prețului de bază.
Noul M5 este pus în mișcare de același motor V8 de 4,4 litri pe injecție directă. Puterea motorului este de 560 CP cu 5 mai mult decât X5M, în timp ce cuplul motor maxim de 680 Nm este oferit între 1.500 și 5.750 rpm. Șoferul poate alege între trei programe de funcționare, „Eficient”, „Sport” și „Sport Plus”, ce sunt selectate prin intermediul unui buton de pe consolă.
M5 accelerează mai rapid ca Mercedes E 63 AMG, de la 0 la 100 km/h fiind necesare 4,4 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 kilometri pe oră, însă poate ajunge la 305 km/h dacă se alege pachetul M Driver. Propulsorul este asociat unei cutii de viteze automate cu dublu ambreiaj („Drivelogic”) cu șapte viteze. Este disponibilă o funcție de accelerație maximă („Launch Control”), și trei programe în regim automat – „D1” „D2” și „D3” – și două în modul manual: „S1” și „S2”.
La fel ca majoritatea modelelor BMW și M5 rămâne fidel tracțiunii spate. Dispune de un diferential cu alunecare limitată, faruri xenon cu iluminare adaptivă și lumini diurne, sistem pentru vedere pe timp de noapte, avertizare la schimbarea involuntară a sensului de mers („Lane Departure Warning System”), sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație („Speed Limit Info”) și conexiune la internet.
M5 beneficiază de tehnologia „Efficient Dynamics” de a reduce consumul. Pentru a reduce greutatea, ușile, capota și aripile față sunt din aluminiu. Jantele din aliaj sunt de 19 inch cu pneuri 265/40 R19 pe față și 295/40 R19 pe spate.
M5 mai este echipat cu direcție „Servotronic”, sistem de control al stabilității, suspensie adaptivă, precum un sistem de informații cu proiecție pe parbriz („Head-Up Display”).
Interiorul este ușor diferit de alte versiuni de Seria 5. Vorbim de scaune sport, volan sport, schimbătorul de viteze și inserții specifice gamei M. Exteriorul primește un spoiler față cu prize de aer generoase, fante de aer, evacuări cromate și difuzor aerodinamic.